Omdömet skrevs 27 juli 2020 från mobil enhet

Hotellet ligger precis bredvid centralen och det är lätt att ta sig runt överallt i Uppsala. Super fin och god frukost med många alternativ! Allt till vår belåtenhet och rena rum även om det inte är något speciellt. Rekommenderar!

Tack micckyyy
Reservation Academia, Ägare på Elite Hotel Academia, svarade på det här omdömetSvarade 29 juli 2020

Tusen tack för att du tagit dig tid att dela med dig av din upplevelse.
Härligt att se att du haft en bra vistelse hos oss och tyckte om vårt hotell.

Omdömet skrevs 12 juli 2020 från mobil enhet

Vi bodde fyra personer i två Superiorrum som var helt okej men inget särskilt. Vi hade från början bokat ett Superior twin och ett Deluxe dubbelrum, men det luktade så surt och illa i Deluxerummet att ingen av oss ville bo där, och det hade ett fläckigt och smutsigt påslakan, så vi bad att få byta. Det gick bra men det märkliga var att receptionisten inte beklagade att rummet var obeboeligt utan betedde sig som att det var standard.

Eftersom Deluxerummet såg identiskt ut med Superiorrummet frågade vi vad skillnaden mellan rummen var. Vi fick till svar att den enda skillnaden var att Deluxerummen låg högre upp och hade utsikt. Det kan vara bra att veta att "utsikten" vetter över tågstationen och intilliggande byggarbetsplats. Inget annat skiljer rummen åt, inte ens bättre schampo utan båda har tråkiga standardprodukter som torkar ut hår och hud. Vi bytte till ett Superiorrum med fönster över intilliggande tegelbyggnad och den utsikten var trevlig, så ett tips är att skippa Deluxerummen och välja ett vanligt Superiorrum istället.

Tack Veronica J

Tusen tack för att du tagit dig tid att dela med dig av din upplevelse.
Jag är hemskt ledsen att vi inte har lyckats att leva upp till era förväntningar på oss.
Vårt mål är att alla våra gäster ska lämna oss nöjda men här verkar det som att vi inte lyckats riktigt.
Jag hoppas verkligen att ni i framtiden vill ge oss en chans till där vi kan visa att vi kan bättre.

Omdömet skrevs 11 juli 2020

Vi bodde två vuxna och en tonåring i extrasäng i ett deluxrum och det kändes inte trångt. Rummet var välstädat och sängarna sköna. Vi stördes inte av ljud från korridoren. All personal var trevlig. Frukosten var helt ok även om den var snäppet bättre då jag bott här tidigare i tjänsten. Det enda vi saknade var bastun som inte var igång.

Omdömen sammanställs i samarbete med Elite Hotels of Sweden
Tack Medelpad

Tusen tack för att du tagit dig tid att dela med dig av din upplevelse.
Härligt att se att du haft en bra vistelse hos oss och tyckte om vårt hotell. Vi tar till oss av dina kommentarer och jobbar aktivt med att förbättra oss.

Omdömet skrevs 5 mars 2020 från mobil enhet

Bra bemötande av personal på fredag och lördag sedan hände något lika bra bemötande som vi fått lika dåligt fick vi av kvinnan i receptionen på söndagen så j-vla dåligt hyfsade hotell rum inget wooow frukosten jätte bra

Datum för vistelsen: mars 2020
Tack 310jps
reservationacademia, Receptionschef på Elite Hotel Academia, svarade på det här omdömetSvarade 25 mars 2020

Tusen tack för att du tagit dig tid att dela med dig av din upplevelse.
Vi tar till oss av dina kommentarer angående servicen och jobbar aktivt med att förbättra oss.
Allt gott!

Omdömet skrevs 4 mars 2020

Vi bodde där i början på mars, vi hade ett delux rum med 2 enkla sängar på 100 cm bredd var. Rummet är fräscht, badrummet mycket fint. Frukosten var av toppen kvalitet. Läget är centralt nära till huvudgatan och tågstationen.

Rumstips: Det funkade bra att jag, frugan och dottern på 6 år sovit på samma säng (200 cm bred) i deluxrummet
Datum för vistelsen: mars 2020
Tack Viktor R

Tusen tack för att du tagit dig tid att dela med dig av din upplevelse.
Härligt att se att du haft en bra vistelse hos oss och tyckte om vårt hotell.