“Sista gången”

fre 7/8
20:00
Rankad som nr 88 av 366 Restauranger i Uppsala
Omdömet skrevs 1 februari 2020

Tyvärr så tog det lång tid innan maten kom in. Över 1,5h och däremellan ingen service vid bordet. Tomma glas på bordet men ingen uppmärksamhet från personalen. När dom kom in med dricka så ställdes alla glas ner på ena sidan och vinet fick vi hälla upp själva... maten ok men inget mer.

Datum för besöket: februari 2020
Tack hansgN5876CN

Omdömet skrevs 1 januari 2020 från mobil enhet

Vi var ett sällskap där hälften åt pasta och hälften åt pizza. Maten var mycket bra! Alla var väldigt nöjda med sin mat!
Pizzan var den bästa jag ätit i Uppsala.
Personalen pratade italienska sinsemellan och det gav en härlig genuin italiensk känsla.

Tack Agneta H
Omdömet skrevs 23 december 2019 från mobil enhet

Trevligt och mysigt ställe med bred meny förutom traditionella italienska rätter också brett utbud på kött. Vi höll oss dock till mozzarella caprese, goda pizzor och tiramisu, allting verkligen bra! Jättegod italiensk pilsner och utmärkt vin från Barbera.
Denna restaurang kan verkligen rekommenderas!

Tack 417patrica
Omdömet skrevs 10 december 2019

En middag på Trattoria Alessandro är som att komma hem. Som gäst känner jag mig alltid välkommen och jag får, som stamkund, den allra bästa servicen. Kanske ligger det något i att en blir bemött såsom en bemöter andra?
Maten är alltid god och vällagad, allt från förrätt till dessert. Finge jag önska något vore det att utöka menyn med ett par kycklingrätter.

Tack tofflisen
Omdömet skrevs 29 november 2019

Det är inte en exklusiv restaurang men trivsam.
Den kvällen vi var där hade flera andra lite större gäng bokat bord. Ganska trångt mellan borden. Det blev svårt att höra varandra vid bordet då ljudnivån blev hög och glatt stimmig.

Pizzorna är stora med rikligt med färsk fyllning. Jag tycker inte de är så dyra med anledning av att de är lite extra fina. Quattro stagionin var, enligt min mening, lite svagt kryddad.
Vi hade inte bokat bord. Våra olika begäran om tillägg eller avdrag från den normala pizzans innehåll fungerade väldigt bra och smidigt.
Finns också många andra olika Italien inspirerande maträtter att välja på.
Fina toaletter.
Trevlig personal.

Datum för besöket: november 2019
Tack Christina S

Resenärer som tittade på Trattoria Alessandro tittade också på

Besökt Trattoria Alessandro? Berätta vad du tyckte!