“Mysigt ställe med trevlig personal”
Omdöme om Bierhuis

Bierhuis
Boka med
Bierhuis har ingen tillgänglighet för den tid du valt. Välj en annan tid eller sök efter restauranger med tillgänglighet.
Tiden du har valt har redan passerat.
Rankad som nr 28 av 368 Restauranger i Uppsala
Omdömet skrevs 3 april 2018

Kunnig personal som prickade in goda ölsorter till mig som inte kunde något alls om belgisk öl innan. En riktigt trevlig kväll med goda vänner, musslor och våfflor.

Tack MyEd2016

Omdömet skrevs 17 mars 2018 från mobil enhet

Fredagsmiddag med son , vi åt musslor och efterrätt (våfla samt typ av ostkaka) - mkt bra. Till det drack vi olika öler. Personalen utmärkt. Magnifik bar. Trångt och aningens högljutt - som i Belgien!?!

Tack CGIS64
Omdömet skrevs 11 februari 2018 från mobil enhet

Väldigt trevlig resturang med fin inredning (likt stationen) med mycket trevlig personal som är mycket omtänksam. Väldigt god mat, finns något för både vegetarianen, pesceterianen eller carnivoren. Stort och trevligt dryckesutbud (rekommenderar äppel-ölen) av både öl, vin och drinkar.

Dock är det ganska trångt mellan borden och svårt att få plats här om man inte bokat bord innan.

Tack Josefin K
Omdömet skrevs 27 januari 2018 från mobil enhet

Hittade detta ställe tack vare Trip... Kommer in , blir mött redan innanför dörren med ett Välkommen!
Tog en en bar plats då vi bara skulle ha nåt att dricka. Jag fick min öl och frun ville ha en drink... den blev handgjord från början till slut. Visst är decibelen över fredagsmys, men det är en riktig öl-bar... Fortsätt som ni gör!

Tack Thomas Ö
Omdömet skrevs 14 januari 2018 från mobil enhet

Lite trångt och stimmigt men väldigt trivsam atmosfär. Maten alldeles utmärkt , själv åt jag en perfekt steak frites och till dessert wafles med havtornsglass med vitchokladsmousse. Till detta en av många belgiska ölalternativ. Det finns också fina varianter på musslor som andra i sällskapet beställde och gillade. Överhuvudtaget en trevlig meny. Bra service och en rimlig prisnivå utifrån vad man får på bordet. Ligger i centrala Uppsala med 10 min promenad från Uppsala C

Tack LunkanStorvreta

Resenärer som tittade på Bierhuis tittade också på

Uppsala, Uppsala län

Besökt Bierhuis? Berätta vad du tyckte!