“Fantastisk mat, supergoda drinkar och exemplarisk service! ”
Omdöme om Frenchi

Frenchi
Rankad som nr 25 av 367 Restauranger i Uppsala
Omdömet skrevs 2 februari 2020 från mobil enhet

I fredags åt jag och mina två väninnor på Frenchi, en av Svenssons krogars restauranger som likt de andra restaurangerna håller en hög nivå både gällande kvalitét på mat och service. Det är lätt att man glömmer bort den här restaurangen då den trots sin centrala position vid Stora torget så har restaurangen blygsamma skyltar utanför deras bardel då själva restaurangen ligger högre upp i byggnaden. Ikväll fick vi bord vid deras bardisk, vilket funkade väldigt bra då vi var tre stycken. Hade vi varit fler hade det försvårat tanken med att kunna prata med alla i sällskapet. Under den här kvällen hade vi bartendern som tog vår beställning och serverade oss både mat och drinkar. Då Frenchi erbjuder några huvudrätter men även ett antal smårätter som vi tog och delade på, så blev jag imponerad av att vår servitör hade koll på de nio rätter vi beställde in, utan att notera det. Maten innehåller en fantastiskt hög nivå och vi fick den presenterad för oss på ett detaljrikt och proffessionellt sätt. Jag tog deras tonfisk, med yuzu, jalapeño och soja. En av de absolut godaste tonfiskrätterna jag smakat. Tog även deras skaldjursdumplings med hummerbuljong, koriander och shiitakesvamp. Tyvärr inte lika imponerad av denna rätt då buljongen var i det saltaste laget vilket gjorde att den påverkade hela rätten. Var även tvungen att prova deras oxtartar med ingefära, wasabi och lök på tre olika vis. Så fruktansvärt god. Även den ett måste om ni är råbiffs-fantast. Drinkarna var även dem i en klass för sig, servitören som även var vår bartender levererade en löjligt god 'smoked pina' och en drink vid namn 'psycho', som agerade i den syrliga och fräscha drinkligan. Som helhet - fantastisk mat, supergoda drinkar, stilfull inredning och ett stort plus till vår fantastiskt kunniga och multitaskande servitör/bartender som var exemplarisk under hela kvällen. Hit kommer garanterat snart igen!

Datum för besöket: februari 2020
Tack SofiaEkBerggren

Omdömet skrevs 28 januari 2020

Centralt placerad restaurang som är värd ett besök om du vill äta gott och få bra service. Plus för trevlig personal

Datum för besöket: maj 2019
Tack Marianne C
Omdömet skrevs 27 januari 2020

Vi va 5 vänner som besökte frenchi och åt otroligt god och vällagad mat. Dom hade även väldigt goda drinkar! Rekommenderas varmt!

Datum för besöket: december 2019
Tack Sannaskarls14
Omdömet skrevs 20 januari 2020

Frenchi ligger centralt i Uppsala och jag gick hit för en lunch. Jag kände inte till stället innan så det var en chansning, som gick hem. Jag beställde en Chevresallad och blev positivt överraskad. Bra smak, lagom portion och snyggt upplagt. Jag kommer tillbaka hit.

Datum för besöket: januari 2020
Tack P_Anders_L
Omdömet skrevs 1 oktober 2019 från mobil enhet

Detta är Uppsalas bästa restaurant. Maten är fantastisk och servicen av mycket hög klass. Atmosfären är närmast en korsning mellan New York och gourmet restaurant i Paris. På helgen förvandlas restauranten till en nattklubb senare på kvällen. På sommarhalvåret finns dessutom en veranda där man kan sitta ute.

Datum för besöket: september 2019
Tack Milla68Uppsala

Resenärer som tittade på Frenchi tittade också på

Uppsala, Uppsala län

Uppsala, Uppsala län

Besökt Frenchi? Berätta vad du tyckte!