“Riktigt god mat och dryck”
Omdöme om Frenchi

Frenchi
Rankad som nr 34 av 370 Restauranger i Uppsala
Omdömet skrevs 16 april 2018 från mobil enhet

Lite snopet att ”fyra smårätter”, minst 2 i sällskapet inte gällde... ”köket” hade bestämt att alla i sällskapet/vid bordet måste äta det isf... snopet...:(... texten borde ändras i menys isf. (Vi var två av fyra som ville äta det)
Valde tonfisk både till för och varmrätt , det var riktigt gott.
Trots fadäsen men felskrivningen i menyn så blev det en toppenkväll och miljön är SÅ skön utan skvalmusik
Kommer åter och hoppas ALLA vid mitt bord önskar 4 små rätter då...

Tack Annika F

Omdömet skrevs 9 april 2018

Vi njöt av vår vistelse på denna krog. Vi som är äldre kunde konversera och höra varandra. Vi fick uppleva en god middag som vi minns en i dag!

Tack Tomas L
Omdömet skrevs 5 april 2018

Vi var 5 personer (inklusive en vegetarian och en vegan) som alla åt olika saker och vi var alla jättenöjda. Kan varmt rekommenderas.

Tack Pnilla
Omdömet skrevs 2 april 2018 från mobil enhet

Ett av de bästa ställena i Uppsala för en god dagens lunch. 99 kr för veckans fisk/ veckans veg/ dagens kött inkl kaffe/te och bröd samt sallad. Min favoriträtt är laxtatatakin. Maten här har intressanta smaker med asiatisk touch och man får mer protein/ grönsaker än kolhydrater vilket jag uppskattar. Väldigt prisvärt! Finns uteservering på våren/sommaren.

Tack Magdalena W
Omdömet skrevs 17 mars 2018 från mobil enhet

Måltiden intogs i nedre plan (brasseri?). Beställning i baren och hämta maten själv via tjutande/blinkande puck. Har aldrig förstått poängen med det eftersom det finns personal som hämtar uppätna tallrikar och urdruckna glas från bordet till disken. Det innebär inget annat än att de går tomhänta i ena riktningen. Maten ok utan att den är något att yvas över. Dryckessortimentet få nog anses vara i tunnaste laget. Om jag var missnöjd? Nej, inte det heller.

1  Tack SwedenTraveller100

Resenärer som tittade på Frenchi tittade också på

Uppsala, Uppsala län

Besökt Frenchi? Berätta vad du tyckte!