Öppet i dag: 10:00 - 17:00

Norrköping, Sverige
från mobil enhet
Läs alla 25 omdömen

Omdömet skrevs 29 juli 2021 från mobil enhet

Intressant och modernt museum med berättande magasin. Allt handlar om människor och berättelser, vilket gör det större än "bara" Sörmland. Bra restaurang också!

Datum för upplevelsen: juli 2021
1  Tack Sara S
Omdömet skrevs 3 oktober 2020 från mobil enhet

Besökte museet för att äta helglunch. Trevlig atmosfär, mycket vällagad mat både för vuxna och barn! Kaffe ingick i lunchen.

Väl på plats besökte vi även utställningarna som var mycket intressanta. Fin butik. Känns som ett fräscht och nytänkande museum, förstår att man fått utmärkelsen årets museum 2020! Gratis entré, toppen!

Datum för upplevelsen: oktober 2020
1  Tack Vischy
Omdömet skrevs 7 augusti 2020

Perfekt. Vi var bara där i 2,5 timme och måste komma tillbaka nästa gång vi är i Nyköping. Allt var jättefint presenterat. Tjejerna som ansvarade i receptionen var så entusiastiska och tog sig verkligen tid att svara på frågor. För en museibesökare som är intresserad av kultur, lokal historia och nostalgi är Sörmlands museum att varmt rekommendera. Ett besök där är inte bara värt en omväg men faktiskt att beakta som ett resmål! Fem stjärnor från oss.

Datum för upplevelsen: augusti 2020
1  Tack dagmarnyman
Omdömet skrevs 18 juli 2020 från mobil enhet

Navet i museet utgörs av ett föremålsmagasin (ett av tolv) som exponeras via glasväggar. Magasinet är sorterat tematiskt och visas regelbundet (dock ej då vi besökte stället). Flera intressanta utställningar. Skulle nog fått ut ännu mer med guide. Trevlig personal. Snygga faciliteter. Utanför trevlig miljö och bra för barn och familjer. Lite dyrt prisläge i butiken, saknar saker i "spontan-segmentet", men mycket fina saker. Jättefin restaurang med riktigt vacker och god mat. Är här!

Datum för upplevelsen: juli 2020
1  Tack JN654
Omdömet skrevs 1 juli 2020 från mobil enhet

Mycket nytt och fräscht museum där man ser in i magasinen. Tyvärr va guidningarna i magasinen inställda pga Corona. Tyckte ändå att besöket var intressant, då man kunde följa olika personers historia. Lunchen i restaurangen var super bra! Sallad och hembakt bröd ingick i lunchen och allt serverades på trevlig keramik!

Datum för upplevelsen: juli 2020
Tack annalA9657SO