Öppet i dag: 10:00 - 17:00

Omdömet skrevs 18 juli 2020
JN654
Uppsala, Sverige
från mobil enhet
Fint museum med god lunch som bonus!

Mycket intressant och välplanerat museum. När vi var där var det flera i intressanta utställningar ... läs mer

Omdömet skrevs 14 augusti 2021
Martin-nitraM
Stockholm, Sverige
från mobil enhet
Läs alla 25 omdömen

Omdömet skrevs 7 augusti 2020

Perfekt. Vi var bara där i 2,5 timme och måste komma tillbaka nästa gång vi är i Nyköping. Allt var jättefint presenterat. Tjejerna som ansvarade i receptionen var så entusiastiska och tog sig verkligen tid att svara på frågor. För en museibesökare som är intresserad av kultur, lokal historia och nostalgi är Sörmlands museum att varmt rekommendera. Ett besök där är inte bara värt en omväg men faktiskt att beakta som ett resmål! Fem stjärnor från oss.

Datum för upplevelsen: augusti 2020
1  Tack dagmarnyman
Omdömet skrevs 18 juli 2020 från mobil enhet

Navet i museet utgörs av ett föremålsmagasin (ett av tolv) som exponeras via glasväggar. Magasinet är sorterat tematiskt och visas regelbundet (dock ej då vi besökte stället). Flera intressanta utställningar. Skulle nog fått ut ännu mer med guide. Trevlig personal. Snygga faciliteter. Utanför trevlig miljö och bra för barn och familjer. Lite dyrt prisläge i butiken, saknar saker i "spontan-segmentet", men mycket fina saker. Jättefin restaurang med riktigt vacker och god mat. Är här!

Datum för upplevelsen: juli 2020
1  Tack JN654
Omdömet skrevs 1 juli 2020 från mobil enhet

Mycket nytt och fräscht museum där man ser in i magasinen. Tyvärr va guidningarna i magasinen inställda pga Corona. Tyckte ändå att besöket var intressant, då man kunde följa olika personers historia. Lunchen i restaurangen var super bra! Sallad och hembakt bröd ingick i lunchen och allt serverades på trevlig keramik!

Datum för upplevelsen: juli 2020
Tack annalA9657SO
Omdömet skrevs 31 mars 2020

Arbetar i närheten och förgyller gärna dagen med ett besök på restaurangen. Maten är fantastisk med spännande tillbehör och jättegott hembakt bröd. Saknar endast en liten kaka till kaffet!

Datum för upplevelsen: februari 2020
Tack Frasse13
Omdömet skrevs 12 februari 2020

Är glatt överraskad över museets restaurang, där serveras mycket god och vällagad mat, istället för sedvanlig salladsbuffe serveras det inläggningar, linser, röror, picklat och massor med andra gosaker, soppa och bröd ingår också. Smakfullt upplagt .
Förutom maten, så erbjuder museet trevliga, intressanta och välordnade utställningar.

Datum för upplevelsen: februari 2020
Tack mariekarret