Öppet i dag: 10:00 - 17:00
Spara
Höjdpunkter från omdömen
Fräscht och nytänkande

Navet i museet utgörs av ett föremålsmagasin (ett av tolv) som exponeras via glasväggar. Magasinet ... läs mer

Omdömet skrevs 18 juli 2020
JN654
Uppsala, Sverige
från mobil enhet
Fint museum med god lunch som bonus!

Mycket intressant och välplanerat museum. När vi var där var det flera i intressanta utställningar ... läs mer

Omdömet skrevs 14 augusti 2021
Martin-nitraM
Stockholm, Sverige
från mobil enhet
Läs alla 25 omdömen

Omdömet skrevs 12 februari 2020

Är glatt överraskad över museets restaurang, där serveras mycket god och vällagad mat, istället för sedvanlig salladsbuffe serveras det inläggningar, linser, röror, picklat och massor med andra gosaker, soppa och bröd ingår också. Smakfullt upplagt .
Förutom maten, så erbjuder museet trevliga, intressanta och välordnade utställningar.

Datum för upplevelsen: februari 2020
Tack mariekarret
Omdömet skrevs 30 januari 2020 från mobil enhet

Besökte museet för att bekanta oss med detta. Är glatt överraskad över de fina kreativa lokalerna och de fantastiska utställningarna. Förutom några separata utställningar har man guidade visningar av alla magasinerade föremål i speciella rum. Ett kreativt grepp. Hit kommer vi återvända flera gånger.

Datum för upplevelsen: januari 2020
Tack 55ama
Omdömet skrevs 6 december 2019

Vill du ha en god, vällagad lunch o få möjligheten att pröva ett salladsbord utöver det vanliga o riktigt gott bröd så rekommenderar jag varmt lunchrestaurangen på Sörmlands museum. Lunchen innehåller det "lilla extra" som gör att jag återkommer! Detaljer som närproducerad mat som visar var maten kommer ifrån gör att man blir glad! Goda dippsåser o röror får du inte missa vid salladsbordet!

Datum för upplevelsen: november 2019
Tack Eva S
Omdömet skrevs 26 november 2019

Intressanta berättelser om människor och miljöer. Roligt, nytänkande, snyggt genomförda utställningar. Spännande grepp att man ser in i förråden.

Datum för upplevelsen: november 2019
1  Tack seijav2019
Omdömet skrevs 23 augusti 2019

Ett riktigt fint museum med engagerad personal.Intressanta utställningar som har roat såväl 35+arna som 3-åringe i familjen. Museets kursutbud är också spännande men det som ffa gjort att vi besökt museet ett flertal gånger sen vi upptäckte det i maj är restaurangen - SÅ god mat för en rimlig peng. Generösa barnportioner och spännande sallad ocj gott bröd till lunchen. Rekommenderas varmt!

Datum för upplevelsen: augusti 2019
Tack Borghildaurora