Öppet i dag: 10:00 - 17:00
Spara
Höjdpunkter från omdömen
Fräscht och nytänkande

Navet i museet utgörs av ett föremålsmagasin (ett av tolv) som exponeras via glasväggar. Magasinet ... läs mer

Omdömet skrevs 18 juli 2020
JN654
Uppsala, Sverige
från mobil enhet
Fint museum med god lunch som bonus!

Mycket intressant och välplanerat museum. När vi var där var det flera i intressanta utställningar ... läs mer

Omdömet skrevs 14 augusti 2021
Martin-nitraM
Stockholm, Sverige
från mobil enhet
Läs alla 25 omdömen

Omdömet skrevs 6 december 2019

Vill du ha en god, vällagad lunch o få möjligheten att pröva ett salladsbord utöver det vanliga o riktigt gott bröd så rekommenderar jag varmt lunchrestaurangen på Sörmlands museum. Lunchen innehåller det "lilla extra" som gör att jag återkommer! Detaljer som närproducerad mat som visar var maten kommer ifrån gör att man blir glad! Goda dippsåser o röror får du inte missa vid salladsbordet!

Datum för upplevelsen: november 2019
Tack Eva S
Omdömet skrevs 26 november 2019

Intressanta berättelser om människor och miljöer. Roligt, nytänkande, snyggt genomförda utställningar. Spännande grepp att man ser in i förråden.

Datum för upplevelsen: november 2019
1  Tack seijav2019
Omdömet skrevs 23 augusti 2019

Ett riktigt fint museum med engagerad personal.Intressanta utställningar som har roat såväl 35+arna som 3-åringe i familjen. Museets kursutbud är också spännande men det som ffa gjort att vi besökt museet ett flertal gånger sen vi upptäckte det i maj är restaurangen - SÅ god mat för en rimlig peng. Generösa barnportioner och spännande sallad ocj gott bröd till lunchen. Rekommenderas varmt!

Datum för upplevelsen: augusti 2019
Tack Borghildaurora
Omdömet skrevs 7 augusti 2019

Fint, stilrent och intressanta utställningar.
Personalen trevlig och hjälpsam och det fanns en del att handla i museets butik och fika om man var fikasugen.
Synd att lagret var under renovering, men det gör det mera intressant att komma tillbaka.

Datum för upplevelsen: juli 2019
Tack LiEd137
Omdömet skrevs 29 juli 2019 från mobil enhet

Var inte på själva museet men besökte restaurangen för att äta lunch.
Der fanns inte speciellt många rätter att välja på, dock. Vi åt svamprisotto som var väldigt god men lite blaskig. Positivt att en liten sallad samt bröd ingick.
Personalen var väldigt trevlig och hjälpsam.
Själva restaurangen är dock ganska trist. Synd!

Datum för upplevelsen: juli 2019
Tack PernillaW42