Öppet i dag: 10:00 - 17:00
Spara
Höjdpunkter från omdömen
Fräscht och nytänkande

Navet i museet utgörs av ett föremålsmagasin (ett av tolv) som exponeras via glasväggar. Magasinet ... läs mer

Omdömet skrevs 18 juli 2020
JN654
Uppsala, Sverige
från mobil enhet
Fint museum med god lunch som bonus!

Mycket intressant och välplanerat museum. När vi var där var det flera i intressanta utställningar ... läs mer

Omdömet skrevs 14 augusti 2021
Martin-nitraM
Stockholm, Sverige
från mobil enhet
Läs alla 25 omdömen

Omdömet skrevs 8 juni 2019

Väldigt lite museum- desto mer rödgrön propagandacentral- i likhet med andra offentligt finansierade muséer.
Mer än 250mkr har kastats bort på detta skrytbygge som inte ens är snyggt.
Inte värt ett besök !

Datum för upplevelsen: juni 2019
Tack Eskil A
Omdömet skrevs 17 januari 2019 från mobil enhet

Ett modernt och intressanta museum. Bra konferenslokal med tillbehörande fika och mycket god och nytänkande kring en utsökt vegetariskt lunch

Datum för upplevelsen: januari 2019
Tack p_rerikn2015
Omdömet skrevs 13 januari 2019 från mobil enhet

Annorlunda tyckte vi. Värt besök. Finns liten hörna för barn, samt matsäcksrum
Finns även restaurang

Datum för upplevelsen: januari 2019
Tack xenyli
Omdömet skrevs 26 juli 2014

Guidade visningar spännande lokalhistoria. Museet har ju även egen arkeologisk verksamhet, vilket utväcklar länets historia. Konceptet "Historien kring..." tar upp platsers historia så man flyttar ut historien på individnivå.

Datum för upplevelsen: juli 2014
Tack 144Hel