“Snabb hemleverans men trista sushi”
Omdöme om Sushi Yama

Sushi Yama
Rankad som nr 81 av 100 Restauranger i Nyköping
Kök: Sushi

Snabb hemleverans men rätt tråkiga sushi med grovt ris, speciellt seafood som spg ut och smakade om i le identifierbart fiskfärs. Med familjesushi plus en Philadelphia fick man med sig pytteliten chilimayoburk, lite ingefära, lök och väldigt mörkfärgat sjögrässallad. Mest av allt var bönor som tillbehör. Inget jag kommer att längta efter på ett bra tag.

Datum för besöket: september 2020
Tack 909gitac

Omdömet skrevs 19 april 2020 från mobil enhet

Varken eller. Sushi (avhämtning) för 3 personer landade på 420:-. Två av bitarna var dessutom ”ändbitar” som knappt höll ihop och riset ramlade ut. Pyttelite sjögrässallad, rödlöken smakade knappt något alls och soppan var supersalt. Tyvärr rätt så medelmåttigt. Plus dock för trevlig service i kassan.

Datum för besöket: april 2020
Tack 909gitac
Omdömet skrevs 19 december 2019 från mobil enhet

Beställde sashimi för avhämtning, tyvärr reagerade jag inte förrän jag kom hem på kostnaden. 270 kr per portion. Döm av min förvåning när rätten består av enbart lax nedslängt i en papplåda utan någon finess, dessutom med en urvattnad smak. Jag tog för givet att det måste vara något fel med prissättning eller rätten i sig men vid kontakt med personalen så hävdade de att allt var i sin ordning. Otroligt dålig kvalitet, otroligt dyrt och otroligt dåligt kundbemötande. Värsta sushistället jag har provat.

Datum för besöket: december 2019
Tack Mia L
Omdömet skrevs 19 september 2019 från mobil enhet

För några år sedan besökte vi denna restaurang och åt sushi. Då var vi imponerade och glada. Idag gjorde vi om besöket. Vi beställde hämt-mat eftersom vi inte hade tid att stanna. Sushin åts inom en timme från det vi köpt den. Men fy rackarns så dåligt det var. Torra, sega smaklösa. Riset som en gummiboll. Jag är helt övertygad om att dessa inte är gjorda idag! Avocado var brun. Den med seafoodröra var helt oätbar. Hade vi ätit på plats, hade ni fått tillbaka allihop! Levererar ni sån här dålig mat kommer iallafall inte vi tillbaka!

Datum för besöket: september 2019
Tack anettef559
Omdömet skrevs 13 september 2019 från mobil enhet

Väldigt fräsch paketering av familje sushi för 3 personer. Där fanns en fin blandning av olika sorters sushi med diverse tillbehör. Innehållet bestod av 30 bitar. Smidigt att köpa utan väntetid. Allt smakade ypperligt.

Datum för besöket: september 2019
Tack billycbxsix

Resenärer som tittade på Sushi Yama tittade också på

Nyköping, Södermanlands län

Besökt Sushi Yama? Berätta vad du tyckte!