“Härlig räkfrossa, mycket fräscht.”
Omdöme om Restaurang Qvarnen

Restaurang Qvarnen
Rankad som nr 20 av 92 Restauranger i Nyköping
Middagsalternativ: Bokningar
Middagsalternativ: Bokningar
Omdömet skrevs juni 29 2017

Har besökt Qvarnen vid flera tidigare tillfällen, men det här besöket med räkfrossa var det bästa hittills. Vi satt ute och miljön kring Nyköpingsån är mycket vacker och rofylld. Plädar finns att låna om det blir kyligt. Maten var suverän, buffén fylldes på ständigt och allt hölls fräscht och aptitligt. Starkt jobb av personalen. Vi var mycket nöjda alla tre. Skulle gärna göra om det.

Tack torebella

Omdömet skrevs juni 8 2017

Mycket trevlig restaurang i mysig miljö. Vi åt toast Skagen och torsk och alla var jättenöjda. Miljön vid ån när man hörde vattnet brusa var härligt

Tack Jeanette Z
Omdömet skrevs maj 29 2017 från mobil enhet

Den så kallade pyttipannan var något helt annat, och mycket roligare, med kött, korv, stuvad potatis och två såser (däremot inga rödbetor). Lite i riktning mot Biff Rydberg, men utan ägg.
Nu har jag förlorat mig i maten, men jag blir helt enkelt glatt överraskad över sådan fantasi och skapelselusta en helt vanlig måndagslunch. Bra jobbat!
En löjlig detalj i sammanhanget: byt bestick! Den runda profilen är klumpig och svårhållen.

Tack Arcoman
Omdömet skrevs mars 18 2017 från mobil enhet

En trevlig lokal med trevlig personal. Vitmålad sk tjockputs på väggarna, rustiska mörkmålade träbjälkar med levande ljus på borden ger en härlig känsla. Men så får man menyn och jag tror vi kunde välja medan tre rätter. Jag och min fru bestämde oss båda för flankstek, men den var slut och hade ersatts med lamm till samma pris. När vi fick rätten var mitt kött ganska rejält bränt på ytan, vilket jag skar bort. Portionerna var normalstora och förutom det brända köttet så smakade det bra. Jag drack ett spanskt kryddstarkt vin av medelkvalitet som passade väl med maten. Tog glass och kaffe till efterrätt vilket smakade bra. Tyvärr motsvarade inte priset pch utbudet alls den brända matupplevelsen, varför inte betyget blir så bra.

Tack Bolss
Omdömet skrevs februari 20 2017 från mobil enhet

Den här restaurangen serverar en alldeles utmärkt lunch. Man kan sitta i den inglasade verandan som vetter mot ån. Man kan plocka utmärkta salladsingredienser och maten är mycket vällagad. Det här är en av de bästa lunchrestaurangerna i Nyköping.

Tack Scandinavian01

Resenärer som tittade på Restaurang Qvarnen tittade också på

Nyköping, Södermanlands län

Besökt Restaurang Qvarnen? Berätta vad du tyckte!