“Libanesisk mat”
Omdöme om Meze Bar & Kök

Meze Bar & Kök
Rankad som nr 38 av 215 Restauranger i Norrköping
Beskrivning: På Meze bar & kök ger vi dig en smakupplevelse från mellanöstern i en harmonisk atmosfär. Här blandas genuina Medelhavsrecept med nya och spännande influenser från hela Mellanöstern. Vår inriktning och specialitet är det välkanda och mycket populära Meze. Meze är samlingsnamnet för de många kalla och varma småratter som utgör basen i Mellanösterns matkultur. Meze bar & kök erbjuder även kolgrillsrätter som tillagas på öppen träkolsgrill med äkta smak av Orienten. Vi erbjuder våra gäster allt från smårätter till färdigkomponerade exklusiva kolgrillsrätter med mellanösterns alla ingredienser. Välkommen för en kulinarisk upplevelse!
Omdömet skrevs 25 juni 2017

Helt ok ställe. Åt kycklingspett med ris där det ingick tre mini meze, tyvärr var inte kycklingen hundra. Min man tog fläskfiléspett med klyftpotatis med mini meze. Han tyckte det var jättegott! Vi beställde även in en supergod Tabouleh. Lillkillen fick underbart goda pannkakor. Prövade en dessert som hette Kataif o bouza som var gudomligt gott!! Servitrisen var väldigt trevlig.

Tack JGB82

Omdömet skrevs 23 april 2017 från mobil enhet

Ett riktigt trevligt och välsmakande besök i goa vänners lag , vi tog tio små rätter med grillbricka . Jag är inte så hemma på det libanesiska köket men kan säga att det var riktigt bra , väl värt ett besök och ett jätte plus till de trevliga och service inriktade tjejerna som serverade oss .

Tack Mangelarsson
Omdömet skrevs 26 februari 2017 från mobil enhet

Meze-rätterna var toppen! Gott med bra veganskt utbud och alla rätterna också märkta beroende på innehåll, vilket verkligen är ett stort plus!

Tack Fanny555
Omdömet skrevs 22 januari 2017

Vi var ett större sällskap som beställt bord och även förbeställt maten, vilket vi inte riktigt förstod vitsen med då det tog ca 70 minuter att få in förrätterna, huvudrätten ca 90-100 minuter efter ankomst. Inredningen är trevlig och Libanonkänslan finns där, personalen är trevlig och det finns ett stort utbud av dryck och i menyn är tex veganrätter markerade. De blandade smårätterna är mycket bra och håller hög klass. Grillrätterna, både veganska och kött/kyckling är medelbra och något de flesta kunnat tillaga på grillen med alltför mycket salt. Samtliga rätter är generösa och man bör vara riktigt hungriga för att klara en komplett meny, förrät-huvudrätt-desser. Vi avslutade med ett gott turkiskt kaffe.

Tack Monsterdiggare
Omdömet skrevs 11 december 2016

Avsmakningsmenyn med 10 rätter var utmärkt. Liksom desserten och kaffet! Trevlig och vaken servering i finstämd och dämpade lokal. Vad mer kan man önska före teatern!?

Tack Göran G

Resenärer som tittade på Meze Bar & Kök tittade också på

Norrköping, Östergötlands län

Besökt Meze Bar & Kök? Berätta vad du tyckte!