“Oupptäckt pärla”
Omdöme om Selims Restaurang

Selims Restaurang
Rankad som nr 22 av 200 Restauranger i Norrköping
Omdömet skrevs maj 25 2017 från mobil enhet

Vi var på Selims en lördagkväll i maj med två barn, 3 & 6 år.
Till en början var vi själva i restaurangen vilket var väldigt märkligt, då det är en vacker lokal, centralt i Norrköping, med utmärkt service och genuin mat.
Senare kom det lite mer folk, men fortfarande kändes ambitionen och nivån på service och mat inte i paritet med antalet gäster.
Fantastiskt prisvärt, barnvänligt och genuint. Högsta rekommendation.

2  Tack PetterWennerstrom

Omdömet skrevs april 21 2017

Vi åt middag tillsammans med vänner. Alla valde att äta lammspett, men med olika tillbehör som bulgur, pommes frites och ris. Restaurangen bjuder på en god soppa som förrätt. Middagsdrycken var bordsvatten. Restaurangen är alkoholfri.

Tack Elisabeth L
Omdömet skrevs mars 31 2017 från mobil enhet

Maten känns lika äkta och välsmakande som i Istanbul, inga svenskanpassade halvmesyrer. Trevlig orientalisk miljö, bra priser och behaglig betjäning. Ett observandum: man är mer muslimskt renlärig beträffande alkohol än i Istanbul, men det goda kranvattnet i Norrköping passar bra till den välkryddade och goda maten. Väl värt ett besök för matintresserade som värdesätter kvalitet och äkta hantverk.

1  Tack Ingemar Å
Omdömet skrevs mars 13 2017

Rikliga portioner i trevlig miljö, där arabiskt te ingår. Familjevänligt och bra ekologiska rätter. (ej alkohol) dryck. Jag gillar lammkotlett med pomme mycket

1  Tack torgny56
Omdömet skrevs mars 1 2017

Innehavaren har vunnit grilltävlingar och det märks! Fina goda smaker. Rikliga portioner,snyggt upplagda. Trevlig och vänlig personal. Liten mysig lokal. Man serverar inga alkoholhaltiga drycker, vilket kan vara bra att veta. Men vem behöver alkohol med så god mat?! Och priserna är inte höga - mer än prisvärt! Dessutom ingår en soppa före maten och te eller kaffe efter. Mycket informativ hemsida men den är lite tung att ladda.

Tack Stefan Q

Resenärer som tittade på Selims Restaurang tittade också på

Norrköping, Östergötlands län

Besökt Selims Restaurang? Berätta vad du tyckte!