“Aw”
Omdöme om Stadsvakten

Stadsvakten
Rankad som nr 20 av 205 Restauranger i Norrköping
Omdömet skrevs 22 juli 2017 från mobil enhet

En riktigt trevlig restaurang med uteservering. Beställde vin och deras hamburgare. Visade sig vara ett kanonbra val. Hamburgaren väl tillagad med smakfulla tillbehör.

Tack Magnusigbg

2024 av 96 omdömen

Omdömet skrevs 21 juli 2017 från mobil enhet

Stadsvakten serverar god mat och dryck i fin miljö. Köttet är av högsta kvalité och serveras med fina tillbehör. Aw, fiskgryta och burgare är mycket goda och prisvärda. Bra vin och öl, goda drinkar. Bra service av trevlig personal. Rekommenderas varmt!

Tack Linda N
Omdömet skrevs 12 juli 2017

Anledning att resa till Norrköping har varit middag i Stadsvakten. Njuta riktig gott halv kyckling med pommes. Nu hade man ändrat menyn, katastrof! Istället fick vi hela babykycklingar med massor av ben. Och kokta potatisar.. Personal var alla fall jättetrevliga. Dags att byta till en annan stan..

Tack Susanna P
Omdömet skrevs 3 juli 2017 från mobil enhet

Kom hit sent från lång bilresa med fru och ettåring, och bodde på hotellet intill. Gick en sväng runt centrum men kom fram till att det var smidigast att äta på restaurangen vid hotellet (som dock är "standalone" i ursprung vad jag förstår) och hade inga superförväntningar eller krav då vi var rätt trötta.

Fick direkt bra känsla när köket precis hade stängt men ändå ordnade sen middag till oss. Fantastisk veg. risotto (till och med jag gillade den) till frun och en topp 10-burgartallrik, med de godaste stripsem jag ätit och en helt sjukt god sås (ja, jag gillar burgartallrikar). Sen mycket bra vin och öl till det!

Kontentan av den här långa texten är väl att det är ett utmärkt val av restaurang i Norrköpings centrum. Jag har inte ätit på någon annan, eller provat annan mat
på denna (då det är första gången jag besöker staden) så kan inte säga något om konkurrensen, men det är ställe jag hade uppskattat att ha i mitt egna kvarter!

Tack keftan
Omdömet skrevs 27 juni 2017 från mobil enhet

Har aldrig ätit här. Har bara gått hit sent efter jobbet och då för att ta några glas. Simon är, i brist på ordförråd, bartendern som borde vara på listan bland Sveriges bästa batenders. Han brinner för sitt jobb och tycker om det han gör. Det ligger mycket förarbete bakom de drinkar som han skapar. Han gör det mesta själv, sockerlag, bitter, sour, likörer etc. Det smakar gudomligt av allt han gör. Jag brukar bara be honom att göra som han vill och ge mig valfri cocktail. Det tar andan ur mig varje gång.
Gå dit, be för att han jobbar den kvällen (och inte är och fuskar på andra ställen eller är på Bråvallafestivalen) och be honom överraska dig.
Du kommer aldrig att ångra dig.

Tack fazdini

Resenärer som tittade på Stadsvakten tittade också på

Norrköping, Östergötlands län

Besökt Stadsvakten? Berätta vad du tyckte!