“Gott!”

Enoteket
Rankad som nr 5 av 212 Restauranger i Norrköping
Kök: Italienskt
Middagsalternativ: Frukost, Sent på kvällen, Bokningar
Beskrivning: En livlig och fartfylld restaurang i unik interiör. Här serveras klassisk italiensk mat som görs på genuina italienska råvaror. Mer än 30 vinner på glas, halvglas eller smakprov. Klassiska och egna cocktails från baren.

En mysigt hak. Vi var väldigt nöjda med maten trots att kocken hade glömt bort oss lite. Vi blev väldigt fint kompenserade och proppmätta. Bra drycker också.

Datum för besöket: september 2020
Tack spritz123

Omdömet skrevs 30 augusti 2020 från mobil enhet

Vet inte var jag ska börja. Entrecote för 375 kronor? Då förväntar jag mig en bra köttbit med tillbehör. Det här var raka motsatsen. Jag bad om medium-rare men fick Well Done. Men det hade inte spelat någon roll pga av riktigt dålig kvalitet på kött. Tillbehören som var en sallad med brödbitar var helt indränkt i olivolja och vinegret, vilket gjorde att brödet smakade blött och surt.
Personalen jättetrevlig och hjälpsam. Lokalen och området fantastiskt, men det hjälpte inte upp den dåliga maten.

Datum för besöket: augusti 2020
4  Tack tommyp349
Cameray, Guest contact på Enoteket, svarade på det här omdömetSvarade 10 september 2020

Hi Tommy.
Firstly, I would like to thank you for taking the time to give us your feedback.
We are very sorry to hear that you were not happy with the food. Regarding the entrecote, I would like to say that we have been using real high quality, dry aged beef; it is always possible of course, to get a bad batch, but this is the only complaint I have heard about this dish. As far as the temperature is concerned, we obviously made a mistake there.
I am assuming you did not mention this at the time, for otherwise we would have done our best to rectify the problem.
Should you visit us again, please make yourself known to us and we shall attempt to change your mind about our food.
Once again, thank you for taking the time to write a review!
Best wishes from the Eno team

Omdömet skrevs 30 augusti 2020 från mobil enhet

Riktigt häftigt inredd restaurang. Fick ett bord för två i ett häftigt litet bås.

Beställde en entrecôte och en pasta med kalvfrikadeller. Perfekt stekt köttbit men endast lite sallad som tillbehör för 375kr.

Pastan var god men saknade ändå det där lilla extra för att få den ultimata smakupplevelsen.

Tyvärr gillar vi inte konceptet med den lilla dosan man får. Att man själv ska gå ner till baren och beställa både mat och dryck, vilket sedan addas på notan efterhand. Om jag sitter och äter varm mat så vill jag inte behöva lämna den för att gå och beställa mer dricka.
Särskilt inte nu under Coronatider.

Datum för besöket: augusti 2020
Tack annalP4596UH

Hi Anna.
Thank you for taking the time to review us.
Next time please make it known to us that you would rather order at the table and, if it is at all possible at that occasion, we will be happy to tweak the system for you!
Best regards from the Eno team

Omdömet skrevs 30 juli 2020

Mycket fin och god mat. Otroliga smaker. Fräckt och hög kvalité. Stort utbud av viner i alla olika prisklasser.

Datum för besöket: maj 2020
Tack ElinBeyla
Cameray, Guest contact på Enoteket, svarade på det här omdömetSvarade 7 augusti 2020

Hi Elin!
Delighted to hear that you enjoyed your visit. Thank you for your kind words. Have a great summer!

Omdömet skrevs 30 juli 2020 från mobil enhet

Väldigt trevlig personal! Bra vällagad mat, kändes att den var gjord med lite kärlek. Bra avstånd mellan gästerna, de sa även till ett sällskap vid ett tillfälle, sånt gillar jag! Vi åt både fisk och pizza och båda var västligt bra!

Enda negativa är att de hade för mycket sköljmedel i tygservetterna. Satt och hade kli i näsan halva tiden.

Datum för besöket: juli 2020
Tack smlinnea

Hi there! Thank you for taking the time to review us and for your kind words. Very happy to hear that you enjoyed your visit, and thank you for your feedback regarding the napkins; we shall look into that one!
Best wishes from the Eno team!

Resenärer som tittade på Enoteket tittade också på

Norrköping, Östergötlands län

Besökt Enoteket? Berätta vad du tyckte!