“Trevligt bemötande och god pasta”
Omdöme om Enoteket

Enoteket
Rankad som nr 5 av 210 Restauranger i Norrköping
Kök: Italienskt
Middagsalternativ: Frukost, Sent på kvällen, Bokningar
Beskrivning: En livlig och fartfylld restaurang i unik interiör. Här serveras klassisk italiensk mat som görs på genuina italienska råvaror. Mer än 30 vinner på glas, halvglas eller smakprov. Klassiska och egna cocktails från baren.
Omdömet skrevs 25 juli 2020 från mobil enhet

Trevligt bemötande från det vi kom till det vi gick. Lokalerna är spännande med många udda och roliga detaljer, som lampan med ett skyltdockeben ovanför vårt bord.

Bra meny med många olika val. Vi beställde en vegetarisk pasta med tomatsås och oliver, en pasta med kalvfrikadeller och en pasta med skaldjur. Dessutom en caponata - grillade grönsaker.

Medan vi väntade på maten drack vi en aperol spritz som var god och välblandad, en limoncello spritz och ett glas Prosecco. Maten kom ganska snabbt - det hade varit fint att hinna avsluta drinkarna först.

Samtliga rätter var goda och välsmakande. Pastan var al dente och till belåtenhet. Ärtpurén till frikadellerna var kul och provoloneosten god. Vinet smakade bra men var alldeles för dyrt i förhållande till mängden. Vi har druckit vin på samma sätt i bl.a. Frankrike till väsentligt bättre pris. Hämta vinet själv i en automat är kul men öka mängden. Tre klunkar för nittio kronor är väl saftigt. Men väldigt gott vin.

Sammantaget ett bra restaurangbesök.

Tack erikasfunderingar
Cameray, Guest contact på Enoteket, svarade på det här omdömetSvarade 7 augusti 2020

Hi Erika!
Thank you for your kind and detailed review; it was very pleasant to read!
While I (not originally from this wonderful country) agree completely that wine prices compared with France, are quite shocking , we do try to keep our pricing in line with the Swedish average. As to the size of the pour, we use the international standard of 15 cl per glass.
Thank you again for your kind words, and we hope to see you again in the future!
Best regards from the Eno team

Omdömet skrevs 24 juli 2020

När man strosar på bakgatorna och hittar en enkel bar, tar en öl och tänker: vi kan väl lika gärna äta nåt här och så får man in en gastronomisk sensation :D Tack kocken ( Tomas ) för världens godaste tigerräkor, du hör hemma på en michelinkrog!

Tack Lotta R

Hi!
It was lovely to read your review; thank you!
Have a great summer and we hope to see you again!
Tomas & Co.

Omdömet skrevs 22 juli 2020 från mobil enhet

Mycket god pizza med extra mycket pålägg med god kvalitet på råvarorna. Trevlig personal och härlig atmosfär. Prisvärd mat.

Tack 741KatarinaN

Thank you, Katarina; have a great summer!

Omdömet skrevs 20 juli 2020 från mobil enhet

Trevlig italiensk restaurang. God mat, fina viner och trevligt och genuint bemötande. Satt på uteserveringen på baksidan, mot forsen. Väldigt vacker miljö. Inga bekymmer att ha med sig barnen, fanns t.o.m. en klappvänlig "hushund".

Tack Natkath

Thank you, Natkath, for taking time to review us!
We’re very happy to hear that you enjoyed your visit. Benji (hushunden) says “woof”!
Best wishes from the Eno team

Omdömet skrevs 18 juli 2020 från mobil enhet

God mat, mycket trevligt bemötande! Unik och häftig resturang som absolut är värt ett besök om man befinner sig i Norrköping.

1  Tack JesperASweden

Hi! Thank you for taking the time to review us. Very happy to hear that you enjoyed your visit!
Best wishes,
Eno team

Resenärer som tittade på Enoteket tittade också på

Norrköping, Östergötlands län

Besökt Enoteket? Berätta vad du tyckte!