Omdömet skrevs 26 juli 2020

Tyvärr så passar inte det här hotellet för arbetare som börjar jobba 07:00 längre.
Man är anvisad till en frukostpåse som inte var allergianpassad (mjölkproteinallergi) fast jag påtalade detta vid beställningen. Istället får man en yoghurt innehållande mjölkprotein.
Jag bodde på detta hotell för ca 1,5 år sedan under ett års tid.
Då var det sjukt fin och bra service.
Förut så fanns det även en trevlig pool, jacuzzi på hotellets tak. Detta är nu utbytt till vanlig pool som blir invaderad av skrikande och plaskande barn.
Efter en lång arbetsdag så är det kanske inte det man önskar sig.
Tyvärr Scandic, jag väljer nog era konkurrenter rakt över Motala Ström nästa gång.
Och med tanke på att man är på level 3 på Scandics lojalitetsprogram så får man inte ett rum med utsikt. Enbart mot deras nästa hotellkomplex. Ja det är mycket som blivit sämre. Ja riktigt dåligt.

Datum för vistelsen: juli 2020
Omdömen sammanställs i samarbete med ScandicHotels.com
1  Tack s0ntan
Omdömet skrevs 26 juli 2020 från mobil enhet

Det här besöket blev tyvärr en besvikelse. Jag hade barnen med mig vilket gjorde att jag inte ville klaga för mycket - men när vi kom till rummet saknades badrockar och kaffe (vilket stod skulle finnas). Det ordnades dock direkt efter påtalande. Personalen verkade ny och okunnig, och vi fick inte information om att städning inte utförs när man sover flera nätter. Detta medförde att soporna inte tömdes, vi fick återanvända smutsiga glas och inga handdukar byttes. Trist när man betalat en rejäl slant för att lyxa ett par dagar. Det saknades även information vid bokning om att restaurangen är stängd. Hotellbilderna är missvisande då de enbart visar de nya rummen, och "poolen" som barnen var supertaggade på visade sig i verkligheten vara en större variant av sittbadkar. En petitess kanske men rummet saknade eluttag vid sängen och vid vattenkokaren vilket gjorde att man fick ladda och koka vatten vid ett eluttag på golvet bakom tv:n. Brukar vara supernöjd med Scandichotellen, men hit kommer jag inte återvända.

1  Tack JennySjo
Omdömet skrevs 26 juli 2020 från mobil enhet

Jag var där med en kompis för en kort tripp till Norrköping. Vi bokade hotellet för att kunna slappna av i deras spa. Spat var trevligt men användes mest som barnpool vilket gjorde upplevelsen allt annat än avslappnad. Hotellet tycks perfekt för (små)barns familjer men rekommenderas ej för resesällskap utan barn. Extra minus då hotellet inte är Corona anpassat - även om de säger sig vara det. Hotellet var fullbelagt men med underbemannad personal. De hade begränsat hur många som fick vara i spat till 15 personer, men 15 personer i samma lilla pool kändes som allt annat än social distansering. Och vid frukosten (där alla 400 sällskap skulle äta) var den enda åtgärden att det fanns handsprit och handskar.

1  Tack K7958YLjessicar
Omdömet skrevs 20 juli 2020

Omdömen sammanställs i samarbete med Scandic Hotels
Omdömet skrevs 20 juli 2020 från mobil enhet

Bra hotell, trevlig personal , ny renoverat, trevlig pool dock lite liten, synd att restaurangen är stängd i corona tider. Tar corona på allvar Väldigt centralt läge där man når alla restauranger i gång avstånd mycket trevligt

Tack niklasj390