“Mycket att uppleva”

Arbetets Museum
Rankad som nr 7 av 34 saker att göra i Norrköping
Information om sevärdheten
Omdömet skrevs 31 mars 2018

Ett mycket trevligt museum med olika utställningar. Vad vi uppskattade mest var den permanenta EWK-utställningen, denna gång kompletterad med Bard.

Tack Arne S

Omdömet skrevs 5 mars 2018

Ett som alltid har aktuella utställningar . Just nu visas konst av EWK ,en av våra bästa politiska illustratörer . Alttid något nytt att titta på ! Verkligen värt ett besök. En trevligt cafe gör inte saken sämre !

Tack Mats S
Omdömet skrevs 3 mars 2018 från mobil enhet

Gick på stan och det var en regnig dag så jag bestämde mig för att gå på museum. Gick till arbetets museum och tittade på utställningarna. Var informativt o läsa historien om arbetarnas liv i början av 1900 talet.

Tack Husvagn
Omdömet skrevs 12 februari 2018 från mobil enhet

Spännande historia om kvinna som jobbat där på strykjärnet sen1927 Vi gick runt på alla våningarna o kollade även på hur man gör papper och på den politiske satirtecknare. Anders Karlsson. Det var intressant.

Tack Gunilla A
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 15 januari 2018

Intressant museum, inte jättestort men trevliga utställningar med personlig stil. Uppfattade att barn gillar stället men passade bra även för mig som vuxen.

Tack MarveW

Resenärer som tittade på Arbetets Museum tittade också på

Norrköping, Östergötlands län

Besökt Arbetets Museum? Berätta vad du tyckte!