“Låt er inte luras”

lör 25/9
20:00
Rankad som nr 22 av 219 Restauranger i Norrköping
Middagsalternativ: Sent på kvällen, Leverans, Uteservering, Bokningar
Beskrivning: Ett besök på La Uva tapasbar är som att förflytta sig direkt från Norrköping till Spanien. Där serveras i första hand tapasrätter men det finns även en à la carte. Gemensamt för alla rätter är att de tar avstamp i det spanska köket. Att äta tapas är ett trevligt och enkelt sätt att umgås på och med ett stort urval av tapasrätter serverar La Uva garanterat något för alla smaker. Restaurangen ligger på en lugn gata i centrala Norrköping. Atmosfären är avspänd och inredningen mysig med varma inbjudande färger och möbler i trä. Ambitionen är att stämningen i restaurangen ska vara hög och därför spelas ofta livlig spansk musik såsom rumba, flamenco och mambo
Omdömet skrevs 14 augusti 2021 från mobil enhet

En AW blev mitt första besök på La Uva/Alkemisten. Tyvärr blev jag inte ett dugg imponerad. Möttes av en kaxig servitör som tyvärr drog ner intrycket rejält. Maten var helt okej (åt en tonkatsu).

Verkar som att restaurangens taktik är att placera gäster på den inglasade uteserveringen för att få det att se fullt ut. Ser trevligt ut men låt er inte luras, Urbane Goat mitt emot (med betydligt tråkigare servering på gatan men med fantastisk innergård) serverar Norrköpings bästa mat.

Datum för besöket: maj 2021
2  Tack friben
Fernando, Ägare på Alkemisten, svarade på det här omdömetSvarade 19 augusti 2021

Es una lastima que usted compare restaurantes Amigos con diferentes menus
si usted solo ha provado el tomkatsu que es el plato mas barato de la casa cuando usted vino costaba 99:- koronas Suecas
se ve que usted es de buen comer
Tambien es de nuestro agrado que usted se siente donde quiera en nuestros locales
lo que es mas popular es sentarse en nuestra terraza que esta habierta todo el año tanto en invierno
como en verano con calefactorers que hacen que la gente se sienta bien ,
si usted quiere sentarse en el local interior es para nosotros mucho mejor para poder recibir mas clientes
Esperamos verle pronto por aqui y que prueve todo nuestro menu
Si desea conectar con nosotros no dude que estaremos mas que contentos de poder ayudarle
para que su visita sea de su agrado

Omdömet skrevs 20 juli 2021 från mobil enhet

Bästa tapas stället jag har ätit på. Vi beställde in 13 olika smårätter o h samtliga smakade riktigt bra.
Själva restaurangen är fräsch och betjäningen var bra. Inte ofta jag ger högsta betyg men stället förtjänar 5 stjärnor.
Enda nackdelen är väl priset efter 13 rätter men det var det värt!

Datum för besöket: juni 2021
1  Tack TheYeager
Omdömet skrevs 17 juli 2021 från mobil enhet

Usel mat. Vi var en familj på fem personer som beställde take away. När vi kom dit hade de inte ens börjat göra iordning maten. Fick vänta extra lång tid innan vi fick med oss maten. Normalt sett så tycker vi alla om tapas men detta var helt bedrövligt. Ingen smak, dåligt tillagat. Alla i sällskapet (5 vuxna) ville ge betyg 1. Vi åt alla olika rätter. Enormt besviken.

Datum för besöket: juni 2021
1  Tack sundsvallmilan
Omdömet skrevs 1 juni 2021

Tyckte det var bra nivå på i princip allt jag ätit här (har varit här en gång tidigare, då ensam). Riktigt bra dryckesutbud också, även om det fick bli vatten denna gång. Som ofta med tapasmat, så passar det bättre när man inte ska sätta sig ner vrålhungrig för att äta, utan tillsammans med dryck i goda vänners lag. Så det blir lite dyrt som middag, men det är inget unikt för detta ställe. Själva maten är nog egentligen en femma, men helhetsintrycket ger nog ändå en fyra.

Datum för besöket: december 2020
Tack VeniUltra
Omdömet skrevs 16 februari 2021 från mobil enhet

Firade min födelsedag här , fick fin service goda drinkar , mat till halva priset Jag åt en flamberad biff som var gudomligt god ( gick inte att lägga ut film här , filmade flamberingen) köpte med mig tonic hem , var jättenöjd med min middag , kommer alltid tillbaka till alkemisten

Datum för besöket: februari 2021
Tack Macbett

Resenärer som tittade på Alkemisten tittade också på

Norrköping, Östergötlands län

Besökt Alkemisten? Berätta vad du tyckte!