Omdömet skrevs 20 februari 2020

Entrén från gatan genom dörr med portkod, som man får vid incheckning. Således får man kontakta receptionen - också via knapptryckande vid porten eller på mobiltelefonen till receptionen. Hotellet ligger på 2:a våningen. Från den stora entrén på bottenvåning går en pampig trappa upp, men har man tunga resväskor o kanske är trött i benen finns även en hiss. Vänlig, personlig personal, den gamla charmen i en byggnad från sent 1800-tal ger en varm hemtrevnad i de tre kakelugnsförsedda stora frukost/umgänges-rummen.
Allehanda rumstyper för såväl singlar som familjer, sköna sängar med sänghimmel. Vissa rum små andra gigantiska med hall och sovrumsfönster i 3 vädersträck.
I de tre umgängesrummen invid receptionen kan man ta en kopp te eller kaffe på eftermiddagar, samt frukostera med det man kan önska av en typisk hotellfrukost. Inte överdådigt dignade, men med det mesta bortsett från stekt bacon (prinskorvar och strimlade potäter duger bra). Känner man inte lite av historiens vingslag när man vistas i detta trivsamma hotell utan en massa träningsstudios, föreläsningssalar och mötesrum? Genomtrevlig personal som tilltalar en med förnamn redan andra gången jag övernattade där. Kolla in Symfoniorkestern Norrköpings program och avnjut en av Sveriges bästa orkestrar - de spelar torsdagkvällar o en del lördageftermiddagar men inte varje vecka Gångavstånd från hotellet, bara följ stranden vid Strand (till vä från porten, och runt hörnet på byggnaden till vänster till de Geerhallen .. 10 min promenad.

Restyp: Reste ensam
Tack oblix150297
Omdömet skrevs 20 februari 2020

Strand Hotell i Norrköping är ett trevligt hotell med bra läge i anslutning till centrala Norrköping. Hela Norrköpings utbud av restauranger, caféer, teatrar, biografer, shopping etc. finns runt hörnet. Rummet vi hade var ganska litet men med en skön säng och egen inredningsstil. Frukosten var alldeles utmärkt med bra utbud av olika alternativ. Trevlig och tillmötesgående personal.

Restyp: Reste i arbetet
Tack G3980MXjanp
Omdömet skrevs 17 februari 2020

Tog in på hotell spontant i sista minuten och valde mellan detta och Best Western (där jag vet vad jag får). Besviken över rummets standard, vilket var mycket långt från samtliga bilder. Då de som bodde ovan stampade i golvet rasslade taklampan oroväckande. Dessutom rann toaletten oavbrutet vilket ”ska tittas på” och hade troligtvis ignorerats i flera månader med tanke på hur det såg ut i porslinet. Fin men något liten frukost och gott eftermiddagsfika. Nära centrum.

Tack 162fannyf
Omdömet skrevs 2 februari 2020 från mobil enhet

Mysigt hotell i fin gammal stil. Passar bättre för paret än för hela familjen. Väldigt bra läge, nära till restauranger och butiker. Fin utsikt över strömmen. Frukost var okej, inget extra men det som förväntas på ett hotell.

Tack karolinakB9329MD
Omdömet skrevs 30 januari 2020

Familjärt, tryggt, trevligt, tyst. Mysiga rum med sköna sängar och god frukost från frukostsalong med vacker utsikt. Centralt placerat med gångavstånd till allt. Längtar tillbaka. Ett andra hem i Norrköping.

Rumstips: Trivsamma ombonade rum.
Datum för vistelsen: januari 2020
Restyp: Reste i arbetet