Omdömet skrevs 20 februari 2020

Strand Hotell i Norrköping är ett trevligt hotell med bra läge i anslutning till centrala Norrköping. Hela Norrköpings utbud av restauranger, caféer, teatrar, biografer, shopping etc. finns runt hörnet. Rummet vi hade var ganska litet men med en skön säng och egen inredningsstil. Frukosten var alldeles utmärkt med bra utbud av olika alternativ. Trevlig och tillmötesgående personal.

Restyp: Reste i arbetet
Tack G3980MXjanp
Omdömet skrevs 17 februari 2020

Tog in på hotell spontant i sista minuten och valde mellan detta och Best Western (där jag vet vad jag får). Besviken över rummets standard, vilket var mycket långt från samtliga bilder. Då de som bodde ovan stampade i golvet rasslade taklampan oroväckande. Dessutom rann toaletten oavbrutet vilket ”ska tittas på” och hade troligtvis ignorerats i flera månader med tanke på hur det såg ut i porslinet. Fin men något liten frukost och gott eftermiddagsfika. Nära centrum.

Tack 162fannyf
Omdömet skrevs 2 februari 2020 från mobil enhet

Mysigt hotell i fin gammal stil. Passar bättre för paret än för hela familjen. Väldigt bra läge, nära till restauranger och butiker. Fin utsikt över strömmen. Frukost var okej, inget extra men det som förväntas på ett hotell.

Tack karolinakB9329MD
Omdömet skrevs 30 januari 2020

Familjärt, tryggt, trevligt, tyst. Mysiga rum med sköna sängar och god frukost från frukostsalong med vacker utsikt. Centralt placerat med gångavstånd till allt. Längtar tillbaka. Ett andra hem i Norrköping.

Rumstips: Trivsamma ombonade rum.
Datum för vistelsen: januari 2020
Restyp: Reste i arbetet
Tack Happiness25371095155
Omdömet skrevs 12 januari 2020 från mobil enhet

Hotellet ligger centralt och på andra våningen i en gedigen fastighet. Hiss eller trappa. Parkering på hotellets baksida mot en mindre kostnad i automat.

Det är ett sk boutiquehotell och har därför lite mer själ och karaktär än traditionella "cookie-cutter"-hotell.

Vi hade ett dubbelrum som överblickar strömmen. Stort rum med högt till tak och stuckaturer. Fantastiska sängar där man kan reglera hur hård/mjuk sängen ska vara

Badrummet hade en sk regndusch och var fräscht.

Frukosten var bra utan överdåd men hade bra urval av kallskuret och ägg mm. Fin salong att äta i.

Personalen är vänlig och serviceminded

Osäker om middag serveras på hotellet men annars kan man ta en 5min promenad till kvarterskrogen Asken på Skolgatan (fantastisk service o mat)

Kommer gärna tillbaka

Datum för vistelsen: januari 2020