Tripadvisor
Norrköping
Publicera
Inkorg
Sök

Familjärt, tryggt, trevligt, tyst. Mysiga rum med sköna sängar och god frukost från frukostsalong med vacker utsikt. Centralt placerat med gångavstånd till allt. Längtar tillbaka. Ett andra hem i Norrköping.

Rumstips: Trivsamma ombonade rum.
Datum för vistelsen: januari 2020
Restyp: Reste i arbetet
Tack Happiness25371095155
Omdömet skrevs 12 januari 2020 från mobil enhet

Hotellet ligger centralt och på andra våningen i en gedigen fastighet. Hiss eller trappa. Parkering på hotellets baksida mot en mindre kostnad i automat.

Det är ett sk boutiquehotell och har därför lite mer själ och karaktär än traditionella "cookie-cutter"-hotell.

Vi hade ett dubbelrum som överblickar strömmen. Stort rum med högt till tak och stuckaturer. Fantastiska sängar där man kan reglera hur hård/mjuk sängen ska vara

Badrummet hade en sk regndusch och var fräscht.

Frukosten var bra utan överdåd men hade bra urval av kallskuret och ägg mm. Fin salong att äta i.

Personalen är vänlig och serviceminded

Osäker om middag serveras på hotellet men annars kan man ta en 5min promenad till kvarterskrogen Asken på Skolgatan (fantastisk service o mat)

Kommer gärna tillbaka

Datum för vistelsen: januari 2020
Tack FatSwede
Omdömet skrevs 4 januari 2020

Ett mysigt familjärt hotell, supertrevlig personal och snyggt inredda rum! Ligger centralt, nära till shopping och centralstationen samt närheten till vattnet!
Återkommer garanterat för att uppleva Norrköping sommartid!

Datum för vistelsen: december 2019
Tack rosagrankvist
Omdömet skrevs 22 december 2019

Mycket personligt och mysigt litet hotell i centrala Norrköping. Endast 19 rum varav alla är inredda i olika stilar, ofta med kakelugn dessutom. Själva hotellet ligger i en gammal patricervåning och har dessutom en nyare del i en annan del av huset. Vi bodde i ett stort och rymligt familjerum för 4 personer i två nätter. Mycket trevlig personal och mycket bra frukostbuffé med bra alternativ för laktos- och glutenintolerans (vilket vi har i familjen). Rekommenderas å det varmaste.

Datum för vistelsen: december 2019
Tack marianilsson10
HotellStrand, Ägare på Strand Hotell, svarade på det här omdömetSvarade 23 december 2019

Tack för ditt fina omdöme; roligt att ni trivdes. Välkommen tillbaka!/Strand Hotell

Omdömet skrevs 27 november 2019

Det var ett mkt mysigt hotell i gammal stil samt låg centralt. Det enda som vi inte visste var att ville man ha "afternoon tee" så skulle man förboka det vilket inte stod på hemsidan men annars var allt toppen!

Rumstips: Vi bodde i juniorsviten vilket verkligen kan rekommenderas. Underbart inrett i gammal stil samt ett underbart bubbelbadkar!
Datum för vistelsen: november 2019
Tack agotva962454