“Mat”

Kök: Italienskt, Skandinaviskt
Middagsalternativ: Bokningar
Middagsalternativ: Bokningar
Omdömet skrevs 9 augusti 2017 från mobil enhet

Östgöta Enskilda Bank rånades 1854 i Linköping räknas som det största genom tiderna. Idag ligger restaurangen 1854 här.
Maten är sådär inte alltid helt tillagad så den är färdig. Inte ok när det hänt flera gånger. De är riktigt snåla med vinet får knappt ens upp till markeringen på glaset. Tycker att det är lite småsnålt.

Tack Susanne T

Omdömet skrevs 8 augusti 2017 från mobil enhet

Riktigt bra Pizza men pastan är ingen höjdare! Att göra en bra pasta är inte så komplicerat så istället för att försöka sig på något halvdant gör det enkelt!

Tack Jonas K
Omdömet skrevs 25 juli 2017 från mobil enhet

Har ätit 3 gånger på 1854. Maten har alltid varit vällagad och jättegod. Vi har alltid fått trevligt bemötande och bra & snabb service. Massor extra plus för att de väljer svenskt ursprung på sina råvaror! Rekommenderas. Också trevligt att avsluta med en drink i deras bar ovanför.

1  Tack AnnaLM75
Omdömet skrevs 20 juli 2017 från mobil enhet

Besök under semestern. God mat. Åt en helt ok skaldjursrisotto med rikligt med kräftstjärtar men själva risotton kunde varit tillagad med mer krämighet. Gott vin som föreslogs till rätten. Trevligt bemötande men personalen hade mycket att göra.

1  Tack Andreas W
Omdömet skrevs 15 juli 2017 från mobil enhet

Blev rekommenderad denna restaurang utav min flickväns bror som bor i staden.

Vi blev snabbt uppmärksammad av personal, och blev visad till vårat bord. Under hela kvällen var servicen bra; trevlig och snabb. Maten kom också in snabbt.
Jag tog in Tartar och carpaccio till förrätt. Gott, men stack egentligen inte ut något speciellt.
Till varmrätt tog jag in pizza, Östgöten.
En utav de godaste pizzor jag ätit!
Tunn, spröd och hemma lagad botten. Det har jag aldrig varit med om förrut, för tog den nämligen glutenfri.
Även min flickvän var otroligt nöjd. Hon tog "grannen".

Rekommenderar starkt denna restaurang!

Tack Niclas B

Resenärer som tittade på 1854 tittade också på

Linköping, Östergötlands län

Besökt 1854? Berätta vad du tyckte!