Öppet i dag: 12:00 - 16:00

Kenneth W
från mobil enhet
Läs alla 38 omdömen

Omdömet skrevs 27 november 2018

Ett museum som ligger i anslutning till domkyrkan i Linköping. Där kan man följa domkyrkan och slottets historia genom utställningar. Extra intressant var rummet med utställningen om biskop Brask och Gustav Vasa.

Datum för upplevelsen: november 2018
Tack Sören J
Omdömet skrevs 17 augusti 2018

Ett verkligt fint museum där vi hade en ovanligt bra guide som gjorde besöket till en fantastisk upplevelse.

Datum för upplevelsen: augusti 2018
Tack stefanhH1499UQ
Omdömet skrevs 14 juli 2018 från mobil enhet

Inte så stort museum men rikligt med intryck och en väldigt trevlig atmosfär. Väl värt att besöka. Att personalen är engagerade och kunniga är väldigt trevligt.

Datum för upplevelsen: juli 2018
Tack Kenneth W
Omdömet skrevs 1 april 2018 från mobil enhet

På lördagar samt varje dag på sommaren hålls en bra guidad tur på sottet med betoning på dess historia. Priset för guidningen ger även inträde till själva museet. Klart intressant och prisvärt.

Datum för upplevelsen: mars 2018
2  Tack GunnelS_12
Omdömet skrevs 10 januari 2018

Slotts och domkyrkomuseet är alltid värt ett besök. advent 2017 blev extra trevlig upplevelse i och med en privatutställning av över 100 julkrubbor. Jag tror den återkommer även kommande år. Fråga i informationsdisken. Finns chansen? Ta den.

Datum för upplevelsen: december 2017
Tack 828Carine