Öppet i dag: 12:00 - 16:00
Spara
Höjdpunkter från omdömen
Sören

Ett museum som ligger i anslutning till domkyrkan i Linköping. Där kan man följa domkyrkan och ... läs mer

Omdömet skrevs 27 november 2018

Kenneth W
från mobil enhet
Läs alla 39 omdömen

Omdömet skrevs 14 juli 2018 från mobil enhet

Inte så stort museum men rikligt med intryck och en väldigt trevlig atmosfär. Väl värt att besöka. Att personalen är engagerade och kunniga är väldigt trevligt.

Datum för upplevelsen: juli 2018
1  Tack Kenneth W
Omdömet skrevs 1 april 2018 från mobil enhet

På lördagar samt varje dag på sommaren hålls en bra guidad tur på sottet med betoning på dess historia. Priset för guidningen ger även inträde till själva museet. Klart intressant och prisvärt.

Datum för upplevelsen: mars 2018
2  Tack GunnelS_12
Omdömet skrevs 10 januari 2018

Slotts och domkyrkomuseet är alltid värt ett besök. advent 2017 blev extra trevlig upplevelse i och med en privatutställning av över 100 julkrubbor. Jag tror den återkommer även kommande år. Fråga i informationsdisken. Finns chansen? Ta den.

Datum för upplevelsen: december 2017
Tack 828Carine
Omdömet skrevs 7 november 2017

Ett museum som ofta missas, även av Linköpingsborna själva. Å andra sidan är det kanske inte heller så intressant. De borde satsa lite mer på det, både vad gäller innehållet och marknadsföringen.

Datum för upplevelsen: april 2017
Tack Tobi_Katoy
Omdömet skrevs 13 mars 2017

Bra museum om lokal historia (men då rekommenderar jag Länsmuseum mer) och om man är nyfiken på hur ett av Sveriges minsta slott ser ut..

Datum för upplevelsen: april 2016
Tack 89riku