Öppet i dag: 12:00 - 16:00
Spara
Höjdpunkter från omdömen
Sören

Ett museum som ligger i anslutning till domkyrkan i Linköping. Där kan man följa domkyrkan och ... läs mer

Omdömet skrevs 27 november 2018
Sören J
Karlstad, Sverige
Trevligt besök

Inte så stort museum men rikligt med intryck och en väldigt trevlig atmosfär. Väl värt att besöka ... läs mer

Omdömet skrevs 13 juli 2018
Kenneth W
från mobil enhet
Läs alla 39 omdömen

Omdömet skrevs 10 januari 2018

Slotts och domkyrkomuseet är alltid värt ett besök. advent 2017 blev extra trevlig upplevelse i och med en privatutställning av över 100 julkrubbor. Jag tror den återkommer även kommande år. Fråga i informationsdisken. Finns chansen? Ta den.

Datum för upplevelsen: december 2017
Tack 828Carine
Omdömet skrevs 7 november 2017

Ett museum som ofta missas, även av Linköpingsborna själva. Å andra sidan är det kanske inte heller så intressant. De borde satsa lite mer på det, både vad gäller innehållet och marknadsföringen.

Datum för upplevelsen: april 2017
Tack Tobi_Katoy
Omdömet skrevs 13 mars 2017

Bra museum om lokal historia (men då rekommenderar jag Länsmuseum mer) och om man är nyfiken på hur ett av Sveriges minsta slott ser ut..

Datum för upplevelsen: april 2016
Tack 89riku
Omdömet skrevs 19 oktober 2016 från mobil enhet

Museet ger en bild av hur staden och slottet bildades och hur domkyrkan har tillbyggts under åren. Berättar om människor och tidstypiskt leverne och klädsel genom århundraden.
En trevlig och fin presentbutik finns om man vill köpa en present eller minnessak.

Datum för upplevelsen: oktober 2016
Tack Marga S
Omdömet skrevs 28 augusti 2016

Som två goda grannar ligger Linköpings Domkyrka och Linköpings Slott. Båda härstamma från 1100-talet. Domkyrkan känns väldig mäktig när man står inne i kyrkan. Den är också lite spartansk. Nuvarande byggnaden är från mitten av 1200-talet. Bara några meter från Damkyrkan ligger Linköpings Slott. Där bodde bl.a. Biskop Brask. Det är inte stort, men väl värt ett besök.

Datum för upplevelsen: augusti 2016
Tack Arne O