Öppet i dag: 12:00 - 16:00
Spara
Höjdpunkter från omdömen
Sören

Ett museum som ligger i anslutning till domkyrkan i Linköping. Där kan man följa domkyrkan och ... läs mer

Omdömet skrevs 27 november 2018
Sören J
Karlstad, Sverige
Trevligt besök

Inte så stort museum men rikligt med intryck och en väldigt trevlig atmosfär. Väl värt att besöka ... läs mer

Omdömet skrevs 13 juli 2018
Kenneth W
från mobil enhet
Läs alla 39 omdömen

Omdömet skrevs 28 augusti 2016

Som två goda grannar ligger Linköpings Domkyrka och Linköpings Slott. Båda härstamma från 1100-talet. Domkyrkan känns väldig mäktig när man står inne i kyrkan. Den är också lite spartansk. Nuvarande byggnaden är från mitten av 1200-talet. Bara några meter från Damkyrkan ligger Linköpings Slott. Där bodde bl.a. Biskop Brask. Det är inte stort, men väl värt ett besök.

Datum för upplevelsen: augusti 2016
Tack Arne O
Omdömet skrevs 14 juli 2016

Vi var på guidad tur på slottet och det var mycket trevligt. Vi fick se olika delar av slottet och lära oss hur det använts och används idag.

Datum för upplevelsen: juli 2016
Tack GabriellaSweden
Omdömet skrevs 14 juli 2016

Det är inte så stort men har mycket historia att berätta som är riktigt intressant. Miljöerna som är uppbyggda är gjorda på ett mycket bra sätt. Jag gillar verkligen detta museum. Passar både barn-familjer och ensamstående.

Datum för upplevelsen: augusti 2015
1  Tack makeborg
Omdömet skrevs 11 mars 2016 från mobil enhet

Jag var där med barnen och såg denna utställningen.
Årets mat:
Från bondens slit till herrens bord.
Intressant och bra inslag till den existerande utställningen.

Datum för upplevelsen: mars 2016
Tack hlindstrom
Omdömet skrevs 7 januari 2016

En sevärd högborg centralt i Linköping där du kan möta biskop Brask och andra spännande historiska personligheter på ett intressant muséum och om du har tur inom murarna kan träffa en älskvärd kvinnlig landshövding Elisabeth Nilsson!

Datum för upplevelsen: juni 2015
Tack 63rolfv