“Perfekt gjorda ngiri”

Kök: Japanskt
Middagsalternativ: Bokningar
Middagsalternativ: Bokningar
Omdömet skrevs 19 oktober 2017 från mobil enhet

Mycket goda och lagom stora ngiri med varierande sorters fisk. Bara det gjorde att denna restaurang fick min respekt. Så trött på sushi-ställen som bara serverar lax ngiri. Färsk och god fisk så som det ska vara, drack ett gott grönt te till. Rekommenderas varmt om ni har vägarna förbi Linköping.

Tack Jessika A

Omdömet skrevs 4 oktober 2017

Restaurangen ligger centralt, parkeringshus ganska nära, 2 trappor upp. Lokalerna är fräscha och spartanskt inrett. Lokalen indelad i sektioner bl.a. en med stekbord och "hål i golvet" för stela västerlänningar. Tyvärr blir ljudnivån hög utan tillräcklig bullerdämpning i lokalen. Där rök toppbetyget.
Personalen mycket trevliga och serviceinriktade, mån om att vi 4 skulle trivas och veta vad vi åt och drack.
Sushin utsökt och trevligt upplagd. Salladen med bläckfisk delikat, Tempuran likaså. Efterrätten blev en 'drink' efter maten plus en utsökt Creme Brule.
Vi kommer att besöka den här restaurangen fler gånger. Den är mycket prisvärd.

Tack Benny K
Omdömet skrevs 2 oktober 2017 från mobil enhet

Jag och kollegorna var där på julbord 2016. Maten var riktigt god och stället var trevligt. Plus för läget mitt i stan, lite minus för prisnivån.

Tack Jessica C
Omdömet skrevs 2 oktober 2017

Restaurangen har bra läge, men är en lite udda trapp (i trapphus) upp till restaurangen. Så enda negativa är väl entrén.. Vi har aldrig bokat i förväg men blir ändå väl omhändertagna och personalen anstränger sig för att vi ska få plats. Trevligt bemötande och man känner sig speciell som kund. Här kan man vara sig själv, men är ändå fint och bra stämning. Väldigt god mat och dryck och det går att fråga personalen kring både och. Helt klart bästa sushin i stan!

Tack photobyjohanna
Omdömet skrevs 28 september 2017

Med anledning av alla positiva recensioner för denna restaurang så såg jag verkligen fram emot ett besök. Åt ingen sushi utan valde stekbordet. Miljön vid detta matlagande är utmärkt, man tillagar sin egen mat över en öppen gaslåga. Tyvärr fanns bara två rätter att välja på; finsk entrcôte och skaldjur. Inget fel med finskt kött men varför inte svenskt. Det skulle vara bra med fler rätter när det gäller grillningen. Restaurangen ger sken av att vara en japansk men vad jag förstår så är det inte japaner som driver den. Och där tror jag att det går snett. Det är stor skillnad mellan hur t.ex. kineser och japaner hanterar service, respekt för gästen och kvalitén. Jag kände omedelbart att det var mer en snabbmatsrestaurang där man fortast möjligast ville bli av med kunden. Ingen känsla för kvaliteten för varken matvarorna eller hur man presenterar det. Utan tyvärr typiskt pushig, nästan kinesiskt stil, gentemot gästen. Heller ingen lyhördhet på speciella önskemål heller.

Undvik för tusan. Är bara irriterad av att jag lurades att gå dit.

Tack WGarvin

Resenärer som tittade på ShinNori tittade också på

Sturefors, Linköping