“Inte värt ett besök”

Kök: Japanskt
Middagsalternativ: Bokningar
Middagsalternativ: Bokningar
Omdömet skrevs 28 september 2017

Med anledning av alla positiva recensioner för denna restaurang så såg jag verkligen fram emot ett besök. Åt ingen sushi utan valde stekbordet. Miljön vid detta matlagande är utmärkt, man tillagar sin egen mat över en öppen gaslåga. Tyvärr fanns bara två rätter att välja på; finsk entrcôte och skaldjur. Inget fel med finskt kött men varför inte svenskt. Det skulle vara bra med fler rätter när det gäller grillningen. Restaurangen ger sken av att vara en japansk men vad jag förstår så är det inte japaner som driver den. Och där tror jag att det går snett. Det är stor skillnad mellan hur t.ex. kineser och japaner hanterar service, respekt för gästen och kvalitén. Jag kände omedelbart att det var mer en snabbmatsrestaurang där man fortast möjligast ville bli av med kunden. Ingen känsla för kvaliteten för varken matvarorna eller hur man presenterar det. Utan tyvärr typiskt pushig, nästan kinesiskt stil, gentemot gästen. Heller ingen lyhördhet på speciella önskemål heller.

Undvik för tusan. Är bara irriterad av att jag lurades att gå dit.

Tack WGarvin

Omdömet skrevs 28 september 2017 från mobil enhet

Exklusivt, bra kvalitet, supergod Sushi med japansk atmosfär och inredning. Lite dyrare än dom vanliga Sushi-haken, men rekommenderad verkligen.

Tack Kaka1974
Omdömet skrevs 31 juli 2017

Har ätit här två gånger, både med min partner och med föräldrar. Båda gångerna har varit väldigt trevliga med väldigt god mat samt trevlig och kunnig serveringspersonal. Intressanta smakkombinationer och inte bara standardsushin man får hos många andra.

Tack bson95
Omdömet skrevs 26 juli 2017 från mobil enhet

Så otroligt gott och fräscht. Absolut den bästa sushin som jag ätit. Jag har varit här på lunch, middag och även ätit deras julbord. Alltid blivit väldigt nöjd

Tack Linslus_17
Omdömet skrevs 22 juni 2017 från mobil enhet

Med högst betyg av alla restauranger i Linköping hade jag höga förväntningar. Kockens val var av hög klass. Ett extra + för miljömedvetna val av råvaror. "Balkongen" är dock ingen mysig plats om man vill sitta ute och äta en fin kväll. Blev inte överraskad av smakerna varför jag stannar vid fyra stjärnor.

Tack Mikael J

Resenärer som tittade på ShinNori tittade också på

Sturefors, Linköping