“Medelmåttigt med höga priser”
Omdöme om ShinNori

ShinNori
Rankad som nr 2 av 224 Restauranger i Linköping
Kök: Japanskt
Middagsalternativ: Bokningar
Middagsalternativ: Bokningar
Omdömet skrevs juli 25 2013

Besökte Linköping under fotbollen och blev rekommenderad. Avskalat, kyligt, trött servitris, inget fel på smaken men priset och atmosfären gjorde att betygen faller. Inget ställe jag skulle besöka igen.

4  Tack Lisbje
Det finns nyare omdömen om ShinNori
Visa de senaste omdömena

Omdömet skrevs juli 19 2013

Helt fantastisk måltid med väldigt bra service.
Mycket trevlig, vänlig, kunnig personal som presenterar meny, ger förslag på kombinationer samt med ett leende fixar till den där extra biten eller ber köket dela den där rullen så att maten går "jämnt upp" på tre pers.
Mitt sällskap fick en extremt vällagad måltid; appetizer, plock + sushi + tempura, dessert + kaffe samt dryck; med en nota jag inte trodde skulle bli så billig som den faktiskt var.
Summa summarum: kanonkäk, kanonservice och bra valuta för peng.

1  Tack J H
Omdömet skrevs maj 21 2013

Den godaste sushi jag ätit i Svergie. Fint upplagt, spännande bitar och fantastiska smaker. Sushi som har det där lilla extra som är svårt att hitta i Norden.

1  Tack LoganX
Omdömet skrevs maj 14 2013

Trots att jag inte är sushi-fantast var besöket en upplevelse. Mycket välsmakande och smakrik sushi. Vi provade även på speciella friterade skaldjur och grönsaker.Vi gick vidare på menyn och grillade tunnskuren entrecote på grillen som var infälld i vårt bord. Tre timmar försvann i takt med den välsmakande maten och vinet. Miljön är annorlunda och vi uppskattade det speciella bordet som var infällt i det uppbyggda golvet. Begränsat med den typen av "bord", jag skulle lätt välja den typen igen. Det finns även mer konventiella bord för den som fördrar det, men där finns inte inbyggda grillar i borden, om man nu inte bara fördrar sushi.

1  Tack Michael R
Omdömet skrevs december 21 2012

ShinNori serverar sushi. Men det är inget "sushihak". ShinNori serverar exceptionellt bra sushi. Inte så avancerad som på till exempel Råkultur, men med fantastisk omsorg om råvarorna. Deras lax är alltid perfekt. Pilgrimsmusslorna likaså. Och alltid är det något nytt på gång. Årets godaste måste vara den sotade makrillen. Himmelsk. Dessutom serverar ShinNori förstås varm mat. Den är också bra - stundtals briljant - men det är för sushin du ska gå dit! Det enda negativa är att vissa delar av personalen ibland är en smula oslipad, men det mesta löser sig så småningom. Var dock beredd att vänta på maten. Allt görs på beställning, så ibland tar det en stund. Jag och min man går till ShinNori så ofta vi kan. Utan denna restaurang skulle vi försmäkta i Linköping (som i övrigt har ett riktigt småstadsutbud)... <3

1  Tack Charlotte L

Resenärer som tittade på ShinNori tittade också på

Linköping, Östergötlands län

Besökt ShinNori? Berätta vad du tyckte!