“Linköpings bästa gastropub”

Kök: Irländskt
Middagsalternativ: Bokningar
Middagsalternativ: Bokningar
Omdömet skrevs 14 december 2015 från mobil enhet

Vi har besökt detta ställe många gånger och aldrig blivet besvikna. Utmärkt mat, stort sortiment av goda öl på både tap och flaska! Dessutom trevlig och kunnig personal gör ett besök till en bra upplevelse. Lokalerna mysiga med en verklig engelsk känsla.

Datum för besöket: december 2015
1  Tack 703matsl

Omdömet skrevs 5 december 2015

Puben har en mycket trevlig atmosfär, om än lite stimmigt. Trevlig personal. Maten däremot är inte av samma klass. Jag åt en hamburgare som tyvärr var både överstekt och kall.

Datum för besöket: december 2015
Tack StorclaesLink_ping
Omdömet skrevs 8 november 2015

Klassisk engelsk pub som inte gör en speciellt besviken. Åt fish and chips, som smakade väldigt bra. Så letar man efter en engelsk pub med alla des tillbehör, styr stegen hit

Datum för besöket: november 2015
Tack supergerman
Omdömet skrevs 26 oktober 2015

Jag har varit på The horse and the hound tidigare och i allmänhet uppskattar jag stället. Däremot verkar de gått ner sig på senaste tiden.

Jag och en vän bestämde oss en lördag för att käka hamburgare och gick hit, jag beställde ”Köksmästarn´s” och tyvärr föll den inte i smaken. Smaken är helt klart subjektiv, jag var medveten om att köttet var blandat med sidfläsk och att smaken till stor del berodde på detta, men att hamburgaren därtill var överstekt kombinerat med det tråkiga mottagandet vi fick av bar/serveringspersonalen gjorde upplevelsen till en besvikelse. Det skal tilläggas att krogen var hyfsat tom vilket gör mig förvirrad över varför t.ex. vattnet som serverades var ljummet, varför vi inte ens fick se ett leende av personalen, än mindre en fråga om vi uppskattade maten som serverades.

Atmosfären är dock fortfarande lika mysig som alltid men det känns som att de inte bryr sig om ifall du går dit.

Datum för besöket: oktober 2015
Tack Tobias K
Omdömet skrevs 24 oktober 2015 från mobil enhet

Härlig pub med snygg och klassisk inredning. Bra utbud av öl och andra drycker. Trevlig och kunnig personal. Bra ställe att avnjuta en god öl .

Datum för besöket: oktober 2015
Tack StefanL185

Resenärer som tittade på The Horse and Hound tittade också på

Linköping, Östergötlands län

Besökt The Horse and Hound? Berätta vad du tyckte!