Kontakta boendet för att kontrollera tillgänglighet.
Det finns liknande hotell tillgängliga.
Visa alla
E.H
Örebro, Sverige

Godkänd vistelse

4,0 av 5 bubblorOmdömet skrevs 7 maj 2024från mobil enhet
Bodde här i tjänsten och var därför inte så mycket på rummet. Godkänt rum, något kallt trots april. Centralt och bra läge. Var inget problem med att få parkering. Bra frukost. Åt ej av middagen. Trevlig personal. Känns lite som ett typiskt Clarion Collection-hotell.
Datum för vistelsen: april 2024
Resetyp: Reste i arbetet
Ser du något problem med det här omdömet?
1 290 kr
    825 kr
9.8 km från Clarion Collection Hotel Slottsparken
Visa fler hotell i Linköping
Omdömet skrevs 2 maj 2024

Det här var vårt tredje besök på detta hotell genom åren. Har anknytning till Linköping o åker därför hit regelbundet.
Denna gång blev vi dock rejält besvikna och checkade ut redan på kvällen vi kom.

Hotellet har bra läge nära city, men börjar förfalla rejält. Sprucken målarfärg, slitna möbler och nedgången heltäckningsmatta. Enkla sängar med tunna täcken.
Middag är inkluderad i priset, men denna är en enkel måltid som gav oss minnen tillbaka till skolbespisningen. Mycket barnfamiljer och vi fick leta efter en mysig hörna med tystare omgivning.

Uteplatsen med soffhörnor hade reducerats till 2 små soffor och eftermiddagskaffet som ingår var automat med en liten bit kaka till.

Så till det värsta: Vi besökte hotellet i slutet av April och fick erfara att värmen stängts av på hotellet. Vi hade kanske 17 grader på rummet, vilket vi märkte först när vi skulle gå och lägga oss. Fick upp litet element på rummet, men det gick bara att ha på ena och ingenting annat fick vara inkopplat för då gick säkringen. Receptionist kontrollerade 10 andra rum och det var kallt i alla. Frågade om hon hade någon att ringa vid dessa problem, men nej. Erbjöd oss godis som kompensation.
Hon var också den enda personalen i tjänst och sprang mellan reception och bar.

Hur kan man behandla långväga gäster så här? Det här var en av de sämsta hotell- upplevelser vi haft genom åren.
Vi bad om en återkoppling från närmaste chef, men den uteblev.

Vi fick våra pengar tillbaka genom Booking, men en mer personlig gest hade uppskattats.

Vi kommer inte tillbaka. Rekommenderar inte heller hotellet till vänner.
Fotona på 3dje parts bokningssidor är ej uppdaterade och att betrakta som falsk marknadsföring.

I parkeringsgaraget, som kostar drygt 200 kr per dygn, var ironiskt nog elementen varma, så det erbjöds bättre komfort där än i rummet.

Rumstips: UNDVIK. Det här hotellet är i förfall.
Datum för vistelsen: april 2024
Tack home2annika
Omdömet skrevs 16 mars 2024

Först vill jag ge en eloge till receptionisten för utmärkt service, som tog hand om oss och hade tålamodet att se till att vår vistelse till sist blev så pass angenäm så att vi fick en god natts sömn. Efter tre rumsbyten.

När jag lämnar en recension på hotell ställer jag vistelsen i förhållande till vad jag får hemma. Då också i förhållande till vad en natt hemma faktiskt kostar mig.
Om jag betalat för denna natt hos er hade den kostat 5 gånger mer än om jag stannat hemma. Jag förtjänar kanske inte 5 gånger den standard jag har hemma men man bör iallafall få samma standard.

Den här gången betalade jag med mina bonuspoäng.
Det var det inte värt.

Vad gäller hotellet i sig, personalen utesluten, kvalificerar sig nog detta som det mest nedgångna jag bott på, någonsin. Jag skulle inte rekommendera någon att bo här.

Allmänna ytor:
-Det är fläckar i mattor.
-Det är skrapmärken och färgavskrap på vita väggar i korridorerna.
-Om tavlorna i korridorerna, som var för stora för betraktaren som gick precis bredvid, avsågs vara spruckna som en del av konstformen, så fine, men snyggt är det inte.
-Många av dörrarna har av oförklarliga skäl, långa skrapmärken, på nästan exakt samma höjd, mitt på dörren som försökts täckas över med brunfärg.
Är det efter städvagnarna som stöter emot dörrarna i korridorerna tro?

Restaurangen:
+Kvällsmaten var ok.
+Frukosten hade ok utbud.
-Ljudnivån i lokalen var hög.
-Bord och bänkar var avsedda för stora sällskap eller mindre sällskap som fick sitta nära intill andra, okända sällskap. Jag kunde inte hitta några bord för två personer.

Rummen:
-Kraftiga fläckar i mattor. I ett av rummen var kaffefläcken så stor att det måste ha varit en hel kopp kaffe som tappats. Även stänk på gardinerna i detta rum.
-Hårstrån kvar i hörnorna i badrummen.
-Möbler som håller på att falla isär eller hade hyllplan som någon uppenbarligen hade stått på så att hyllans infästning gått sönder.
-Hål i väggar som beror på att någon slagit sönder väggen. Andra genomföring kring elementrör och annat var hjälpligt lagat med spackel utan efterarbete.
-Fläkt/elementkanaler i taket som viner och brusar.
-Lyhört, på våning 1 kan man höra personer prata som går förbi på gatan utanför, samma gata som bussarna dundrar fram på framtill midnatt.
-Kallras från fönstren som blockeras av tunga tjocka gardiner.
-Försök till att ändra inredningens detaljer, alltså att korthållaren innanför dörren ska vara svart, innebär inte att man tar färg och pensel och målar den svart. Mycket av den färgen hade flagnat.
-Lister och detaljer var i akut behov av utbyte, slitaget hade alltså fått pågå så pass länge att detta inte längre kan snyggas till med lite spackel och färg.
+Skön säng
+Behaglig belysning i rummen.

++Det som var mest positivt var personalens insats och att man faktiskt sover riktigt gott i sängarna.

Datum för vistelsen: mars 2024
Tack Patrik W
Omdömet skrevs 8 november 2023

Hotellet som har "hemma hos känsla" centralt men ändå inte mitt inne i staden.
Superbra frukost med det lilla extra, kvällsmaten jättegod och bra utbud i baren, jätte trevlig på alla sätt och vis, vi kommer definitivt tillbaka

Datum för vistelsen: november 2023
Tack Hanna M
Omdömet skrevs 1 augusti 2023

Plus:
-Supergullig personal, speciellt två av tjejerna!! La tyvärr inte namnen på minnet.
-Mycket god middag andra kvällen (fiskgryta) och trevlig middagspersonal andra kvällen (Yngre manlig kock som ansvarade)
-Jacuzzin var supermysig när vi var själva och den fungerade som den skulle
-Fanns emergency tamponger/bindor i receptionen
-Vattenmelon på frukosten och speciellt en supertrevlig ung tjej i personalen som log hela tiden på ett välkomnande sätt.

Minus
-Heltäckningsmatta känns alltid lite ofräscht
-Sängkläderna stank rätt mycket gammal parfym
-Handtvålen stank sa*an
-Tvn fungerade inte då det var fel fjärrkontroll (det blev vi kompenserade för)
-Jacuzzi var dyr med tanke på att man delade med andra (i vårt fall två vuxna med två små barn vilket inte var jättekul.
Andra kvällen var vi själva men då började poolen rengöra sig själv mitt i och vi stank klor i två dagar efter haha
-Oengagerad kökspersonal första kvällen (en äldre kvinna som var ansvarig)
-Inget glutenfritt fika trots att jag hörde av mig innan och även sa att jag kunde ta med eget vilket inte skulle behövas.

Datum för vistelsen: juli 2023
Tack Malin T
Omdömet skrevs 13 juli 2023 från mobil enhet

Helt ok, men inte mer. Relaxen väl dyr med tanke på att du får dela med andra. Luktade även rök och flaskor/glas stod och skräpade. Även suspekta personen som var där innan oss. Tillfälliga timgäster av allt att döma, men vad vet jag.
Rummen ok, inte mer. Personalen trevlig. Titti får högsta betyg. Maten var god på kvällen. Pannkakorna till barnen som man fick köpa till var dyra i förhållande till kvalité, av förbakade pannkakor av Ica/Willys typ. Frukosten var ok, inte mer. Vi var överlag nöjda. Har både bott bättre och sämre med tanke på prisbilden.

Rumstips: Bo inte mot bussgatan. Barnmat (pannkakor) får köpas till 65:- / barn.
Datum för vistelsen: juli 2023
Tack chrsxross