“Fantastiskt”
Omdöme om Dahlboms Mat & Bar

Dahlboms Mat & Bar
Rankad som nr 25 av 244 Restauranger i Linköping
Prisklass: 200 US$ - 1 500 US$

Fick tips av sambons syster som jobbat tillsammans med Jonas Dahlbom att hit måste vi gå. Vilken fullträff! Annorlunda lokaler med lite industrikänsla och ett öppet kök så man såg allt som hände. Bemötande i världsklass och vi valde kockens favoriter tillsammans med vin som de valde ut. Fantastiska smakkombinationer med matchande viner och två timmar som bara försvann. Rekommenderas varmt och vi kommer säkert tillbaka om vi är i krokarna!

Tack 287henrikr

Häftigt koncept med mindre rätter i en avslappnad atmosfär med chill stämning. Dock var det väldigt högljutt, vilket gjorde det svårt att föra ett vanligt samtal.
Jättefina uppläggningar men smakmässigt så levde nog inte rätterna upp till mina förväntningar. Hade hoppats på att få samma känsla av maten som på restaurang Jord.
Jag har väldigt höga förväntningar på mat i denna prisklass och är väldigt kräsen generellt när det gäller mat.
Take away kassen med de välgjorda instruktionerna var klockrent, som lanserades strax efter premiäröppningen! En riktigt lyckad smakbomb där smakerna satt och man ville liksom ha mer. Tyvärr så existerande inte denna känslan på plats på restaurangen. Kanske hade jag för höga förväntningar?

Tack alfredrahman
Omdömet skrevs 8 maj 2021

Väldigt gott över lag,lammet var lite för ihjälkört för min smak.
Lite för hög ljudnivå och ett stort minus för bargäster under pandemin,de satt en halv meter från oss och det kändes inte helt säkert.
Kändes som att en del personal hade polare där som var intressantare än gästerna.

Datum för besöket: maj 2021
1  Tack 335maggank
Pia D, Ägare på Dahlboms Mat & Bar, svarade på det här omdömetSvarade 9 maj 2021

Hej och tack igen för din feedback både här och via meddelande på Facebook.

Vi tar era åsikter vidare, både de fina komplimangerna om er servis som ni hade som ni skrev i meddelandet men även den feedbacken som kom här om att personalen kändes oengagerad vilket såklart inte ska vara fallet.

Hoppas ni besöker oss snart igen.

Omdömet skrevs 5 maj 2021

Otroligt god mat. Tre i sällskapet och alla helnöjda med sina rätter. Vi provade fisk, kött och dessert. Kan varmt rekommenderas

Datum för besöket: maj 2021
Tack Maria G
Omdömet skrevs 22 april 2021 från mobil enhet

De färgglada tak- och väggmålningarna skapar en avslappnad gemytlig känsla. Urbant och lekfullt, men hög ljudnivå.
I restaurangen serveras mellanrätter. 3-4 st rekommenderas. Maten håller hög smakprofil. Vi startade med inkokt vit sparris respektive bakad blomkål, fortsatte med rökt skei med tomatsallad respektive kammussla med svamp. Därefter kalvbräss, lamm eller råbiff. Rätterna är mycket bra och smakrika. Vinerna når inte riktigt upp till samma höga kvalitet.
Kvällens besvikelse var desserterna. Mandelpraliné levde inte upp till förväntningarna. Tyvärr missade servicen dryckerna till desserterna, vilket drog ner helhetsintrycket. Mycket gott, men det finns lite som kan bli ännu bättre.

Tack Hans S

Resenärer som tittade på Dahlboms Mat & Bar tittade också på

Sturefors, Linköping

Linköping, Östergötlands län

Besökt Dahlboms Mat & Bar? Berätta vad du tyckte!