Öppet i dag: 09:00 - 18:00
Spara
Höjdpunkter från omdömen
Så vacker!

En fantastiskt vacker domkyrka som måste besökas om man åker till Linköping! Möjlighet att köpa ... läs mer

culinder

Karlskrona, Sverige
från mobil enhet
Läs alla 316 omdömen

Omdömet skrevs 13 augusti 2021 från mobil enhet

En otroligt stor kyrka som är väldigt vacker. Ta er tid och titta på allt fint. Går bra att kombinera med ett besök i muséet som ligger i slottet brevid.

Datum för upplevelsen: augusti 2021
Tack Fredrik S
Omdömet skrevs 22 juli 2021 från mobil enhet

Centralt i Linköping blickar domkyrkan ut över staden.
Denna vackra kyrka förtjänar mer luft och svängrum ikring sig.

Tack Peter J
Omdömet skrevs 17 juli 2021

Fin fasad och många detaljer att se inne i kyrkan. Påmminer lite om Storkyrkan i Stockholm. Värt ett besök.

Tack Minnie280794
Omdömet skrevs 3 juli 2021 från mobil enhet

Det fina i domkyrkan förutom gravhällar och historiska fragment är ett fantastiskt altarskåp från sent 1400-tal, tyvärr undangömt i en kant bakom den i mina ögon något slarviga 1900-talsaltartavlan som nu står mitt i kyrkan. En hel del ommöblering skulle få domkyrkan att bli lika fin som våra andra domkyrkor i landet.

Tack astrakan
Omdömet skrevs 20 juni 2021

Detta är en knapp fyra. Det är en trevlig kyrka med vissa trevliga inslag. Och taget sin storlek och att det trots allt är en domkyrka, så får det en fyra, men det är en av Sveriges mer trista domkyrkor om ni frågar mig. Men går ni förbi, så besök den för all del...

Datum för upplevelsen: juni 2021
Tack VeniUltra