“Linköpings mysigaste ölpub!”
Omdöme om Backen Ölcafé

Backen Ölcafé
Rankad som nr 45 av 243 Restauranger i Linköping
Omdömet skrevs 26 mars 2020

Supertrevlig kvarterskrog a la Cheers. Mycket hemtrevligt och jättegulliga ägare. Oberoende ölkafé med väldigt bra utbud! Börja besöket med en Gaffel kölsch som alltid finns på fat (kommer nya ända till du lägger på locket precis som i Köln) medan du väntar och funderar på vad du vill dricka och äta. Det finns 7 tappar från fat och hundratalet olika öl på flaska eller burk. Kom hit och träffa nya trevliga ölälskande människor. ❤️

Datum för besöket: mars 2020
Tack Polluxior
M7668MIericas, Marknadsföring på Backen Ölcafé, svarade på det här omdömetSvarade 28 april 2020

Stort Tack Björn för ditt underbara omdöme! Och föredömlig beskrivning av serveringssättet av kölsch. =)

Omdömet skrevs 12 mars 2020 från mobil enhet

Var där med två vänner på Ramen-torsdag och drack öl och åt Ramen som var under all kritik. Bedrövlig buljong som inte smakade något, strimlade tråkiga grönsaker som även dom inte smakade något. De andra i mitt sällskap valde att ha i chilioljan som var frivillig, och de fick slänga allt då det helt enkelt inte gick att äta och även jag som åt utan lämnade nästan hälften pga att den var smaklös och inte speciellt god.
För denna bedrövelsen betalade man 110kr

Dålig service och guidning genom alla sorters öl. Dåligt omhändertagande, och stressad för det kändes som de ville att vi skulle gå så det fick lediga bord.
Saknar en prislista på flaskölen.

Så nej tack i framtiden..

Datum för besöket: mars 2020
Tack MSBT3
M7668MIericas, Ägare på Backen Ölcafé, svarade på det här omdömetSvarade 16 mars 2020

Hej Martina,
Väldigt ledsamt att du har haft den upplevelsen. Tråkigt att maten blev en sådan besvikelse.

Vi kämpar det bästa vi kan med dryckesval och det är olyckligt att vårt arbetssätt inte föll väl ut. Dialogen och förtroendet är något vi kämpar stenhårt med och vi tar till oss att ni inte kände er tillräckligt sedda.

Helt medvetet är utformningen av vårat ölcafé litet och erbjuder begränsat med sittplatser, vilket gör att vi behöver ha ett högt gästflöde. Vi förstår att detta inte tilltalar alla.

Omdömet skrevs 1 mars 2020

Servicen är mycket bra och jag åt två smörgåsar. Väldigt välgjorda och matiga. Sällskapet åt en matigare laxrätt. Väl tilltagen och god lax.
Man gillar det här stället helt enkelt.

Datum för besöket: februari 2020
Tack Lars Olov S
M7668MIericas, Ägare på Backen Ölcafé, svarade på det här omdömetSvarade 3 mars 2020

Hej Lars och stort tack för den fina recensionen! Vi strävar efter så god service vi kan och vad roligt att ni uppskattade maten. På återseende hoppas vi!

Omdömet skrevs 6 november 2019

Otroligt bra dryckesutbud och bra mat. Personalen är toppen också! Väldigt liten lokal, men mysig uteservering i somras. Rekommenderar verkligen.

Datum för besöket: juli 2019
Tack Anna A
Erica S, Ägare på Backen Ölcafé, svarade på det här omdömetSvarade 11 november 2019

Stort tack Anna för ditt finfina omdöme!

Omdömet skrevs 26 oktober 2019

Inget speciellt, trångt, dyrt, sisådär, skräp, det finns bättre ställen, lagerfritt, överreklamerat, tyvärr....

Datum för besöket: oktober 2019
Tack Anita R
Erica S, Ägare på Backen Ölcafé, svarade på det här omdömetSvarade 28 oktober 2019

Hej Anita, Vad tråkigt att du inte uppskattade vårat koncept.

Resenärer som tittade på Backen Ölcafé tittade också på

Linköping, Östergötlands län

Besökt Backen Ölcafé? Berätta vad du tyckte!