“Något för ölfantaster”

De Klomp
Rankad som nr 6 av 243 Restauranger i Linköping
Kök: Skandinaviskt, Pub
Bra för: Lokal mat
Beskrivning: Traktens mat-världens öl. Vi lagar vår mat från grunden på så lokala råvaror vi kan. Vi har alltid vegetariska rätter, musslor, och häst på menyn. Vårt dryckesutbud är stort, allt från lokala fruktmuster, trevliga viner till all världens öl. Vi har alltid lokala ölsorter på tapp.
Omdömet skrevs 26 november 2018

Tycker man om att prova öl, inte minst lokala märken, är De Klomp stället att välja. Man har många fatöl att välja mellan och har man svårt att göra valet så finns det kunnig och trevlig personal som gärna bistår med några tips baserat på den öltyp du uppger att du gillar.

1  Tack Pegen

Omdömet skrevs 25 november 2018 från mobil enhet

Går ofta hit och bara tar en öl (riktigt bra utbud), men ibland även middag.
Maten är jättebra, men tyvärr är servicen lite svajig. Man får påminna om saker, nu senast en kylhink till vinflaskan samt en öl som aldrig kom. Förra gången fick vi vänta extremt länge på vår mat.
Men maten är som sagt väldigt bra, och värd att vänta på.

Tack SabsoS
Omdömet skrevs 22 november 2018 från mobil enhet

Utbudet av öl är väldigt bra. Maten är bra men jag tyckte kanske att portionen (hjortlägg) var lite klen framförallt vad gäller tillbehören - men smakmässigt bra. Lokalen är inte jätterolig. Ett ställe för bra käk och öl... Utan så mycket finlir.

Tack hansolo76se
Omdömet skrevs 19 november 2018

Riktigt bra restaurang med mycket bra mat och spännande meny. Bra sortiment av dryck. Hamnar ofta här då vi besöker Linköping.

Datum för besöket: juni 2018
Tack TommiL172
Omdömet skrevs 14 november 2018

Här kan du pröva de mesta sorters öl. Kunnig barpersonal. Maten är ok, mycket trevlig atmosfär o ganska gott om bord. Mysigt !

Datum för besöket: augusti 2018
Tack Purpur1

Resenärer som tittade på De Klomp tittade också på

Linköping, Östergötlands län

Besökt De Klomp? Berätta vad du tyckte!