“Fantastiska lammracks och ljuvliga ölsorter!”
Omdöme om De Klomp

De Klomp
Rankad som nr 5 av 242 Restauranger i Linköping
Kök: Skandinaviskt, Pub
Bra för: Lokal mat
Beskrivning: Traktens mat-världens öl. Vi lagar vår mat från grunden på så lokala råvaror vi kan. Vi har alltid vegetariska rätter, musslor, och häst på menyn. Vårt dryckesutbud är stort, allt från lokala fruktmuster, trevliga viner till all världens öl. Vi har alltid lokala ölsorter på tapp.
Omdömet skrevs 1 april 2018 från mobil enhet

Klompen levererade gott denna Långfredag och lammracksen var perfekt stekta (medium-rare) samt ljuvliga liksom den reducerade rödvinsskyn = kvällens höjdpunkt! Hade dock varit mer passande och spännande med ngn schysst gratäng/potatisbakelse till istället för lätt rostade delikatesspotatisar. Vi drack flera spännande ölsorter, bl.a. IPor, NIpor och en belgare därtill - tack för tipsen säger vi till en urtrevlig servitör! Mannen åt fänkåls- och chilimusslorna som dock var ovanligt små och smakade lite för lite chili och var aningen tunn i konsistensen mot vad musselspadet brukar vara. Charkbrickan var mycket god men liten och tyvärr utan några extra tillbehör till ost och charkuterier såsom t. ex. marmelad, coctailkapris eller dylikt. Mysig stämning i lokalen med rustik inredning. Beeramisun som efterrätt drar dessvärre ner betyget, den kommer vi inte att inta igen. Aningen få rätter att välja mellan och vi saknar verkligen chèvremusslorna och de friterade tortillabröden/chipsen med den hemgjorda aiolin som inte funnits på länge! Ni får 3,5 stjärnor av mig/oss fast tyvärr går det bara att fylla i 3. Men vi kommer tillbaka, vi uppskattar nämligen ölsortimentet, lammrätterna och vanligtvis musslorna samt den kunniga personalen! :-)

Tack lotten999

Omdömet skrevs 24 mars 2018

De Klomp var min favorit, men sista gången gjorde den mig besviken. Priserna har höjts och kvalitén försämrats.
Vi beställde musslor med chili och fänkål, Moules Piment rouge & fenouil. För det första såg vi bara en liten röd prick som torde vara chili, men chili smak kände vi inte. För det andra, musslorna var smaklösa, antagligen andra sortering: gråaktiga, små som ärtor men till reguljärt pris.
Alla goda belgiska fatöl ex Duvel, Maredsous, finns numera bara på flaska. Däremot syra brittiska öl finns gott om. Servitörerna är tjatiga och likgiltiga, ständigt närvarande vid bordet, men ändå glömde de fråga på slutet om vi tyckte om maten...
Med andra ord, De Klomp tappade sin "krona", det kostar mer än det smakar!

2  Tack Liliana D
TripAdvisor-medlem
Omdömet skrevs 20 februari 2018 från mobil enhet

Väldigt fint ställe som är välinrett och mysigt. Riktigt god öl som det finns stor variation på. De som jobbar där kan verkligen sin öl så var inte rädd för att få rekommendationer av dom!

Tack TripAdvisor-medlem
Omdömet skrevs 16 februari 2018 från mobil enhet

Har besökt denna mysiga belgiska pub vid två tillfällen. Båda besöken var trevliga och innehöll en god blandning av vällagad mat och smaklig öl. Lokalerna är mysiga trots att restaurangdelen rymmer många, servisen bra med flerspråkig personal. Kan rekommendera musslorna och korven, orsaken till att inte toppbetyg lämnas är att portionerna är relativt små. Av samtliga fyra i sällskapet blev ingen riktigt mätt.

1  Tack Maja G
Omdömet skrevs 7 februari 2018 från mobil enhet

Fantastisk personal som speglar restaurangen, kvalité

Mat och dryck får 5/5

PS, testa deras beershake, magiska!

Tack Marcus F

Resenärer som tittade på De Klomp tittade också på

Linköping, Östergötlands län

Besökt De Klomp? Berätta vad du tyckte!