ZenHotels.com
Booking.com156 US$
eDreams156 US$
Travelocity156 US$
Omdömet skrevs 28 juli 2020 från mobil enhet

Hotellet var mycket trevligt. Modernt, fräscht och fina städade rum bortsett från ett fåtal grejer. Hotellet ligger i utkanten av Linköping, så det är väll att ha bil av rekommendation för att ta sig in till Linköping. Frukosten var okej. Vid incheckning fick vi information att frukosten var begränsad med anledning av rådan Covid-19 pandemin. Dock måste jag säga att oavsett vad levde frukosten inte upp till förväntningarna. Endast två pålägg att välja på och ett extremt begränsat utbud. Under rådande situation rekommenderar jag inte hotellets frukost i alla fall. Det som även drar ner hotellets betyg var att det saknades tvål och diverse andra nödvändigheter på rummet. Samt att påslakanet var smutsigt, vilket man inte förväntar sig på ett hotell. Men hotellet får helt klar godkänt överlag.

Tack Mikaelaeri
Omdömet skrevs 25 juli 2020 från mobil enhet

Va och spade på hotellet en helt vanlig vardag. Det va väldigt litet och väldigt mycket folk.. (dåligt när det är corona) när jag går på spa så tänker jag relax inte några barn som plaskar över allt, men nej... va mycket barn där tyvärr... omklädningsrummen va små och dörren va exakt så om man öppnade den så kunde alla kolla in på en när man stod och bytte om. Man fick en badrock, handduk och baftofflor. Killen fick stl L/XL i sina tofflor men tjejen fick S/M men dom va mer som XS.. och man kunde inte byta tofflor heller... min handduk jag fick jag super fuktig så kunde inte använda den så slängde den i tvätt korgen direkt som dessvärre va överfull med handdukar och badrockar.. dom städa inte så mycket på golvet inne i spat låg massor hår på golvet och sugrör över allt... rekommenderar inte att spendera dom pengarna som det kostar att spa där. Finns så mycket bättre ställen.

2  Tack 19sanna96
Omdömet skrevs 20 juli 2020

Helt okej hotell. Det kändes dock som om det var underbemannat & rätt mycket folk. Inte så välstädat. Saknades rena handdukar & lite sådana småsaker men personalen var trevlig. Frukosten är rätt trist som på de flesta hotell i Coronatider, finns basutbud. Lite väl saftigt pris med 200:- som hotellgäst på spat, några pooler med lite bubbel & bastu men samma sak där helt okej.
Så ett snyggt, modernt inrett hotell (brister i städningen när vi där) men inget extraordinärt.

Tack LinaW250
Omdömet skrevs 19 juli 2020 från mobil enhet

Bodde en natt i Deluxe King dubbelrum. Det bästa var helt klart sängarna och rumstempen. Sov kungligt och svalt trots närmare 30 grader ute.

Frukostrutinerna under corona funkade däremot sådär. Det var tidsbokning och 30 min-intervall som gällde, men ingen som sa till när 30 min passerat så det blev rätt fullt. Kändes inget vidare att alla dessutom tog i samma uppläggningsbestick med sina händer (engångsplasthandskar till alla hade varit bra) samt stod och trängdes vid diskarna.

Tack sofiaistravelling
Omdömet skrevs 18 juli 2020 från mobil enhet

Jag och min sambo tillbringade två nätter på The Box. Deras bemötande var helt fantastiskt och de var otroligt trevliga. Vi besökte både restaurangen och spat och har så långt bara positivt att säga. Maten i restaurangen var över förväntan även om jag saknade lite större utbud i vinlistan. Gällande spat så finns det tre pooler och en bastu samt regnduschar och fotbad.

Rekommenderar att boka spat innan om man är intresserad av det eftersom tiderna går åt fort. Absolut värt 200kr för att få slappa lite. Vi hade strålande sol när vi var där varför jag hade önskat lite solstolar vid utepoolen istället för soffgrupperna så att man på ett bekvämare sätt kunnat njuta av vädret.

Frukosten var också väldigt bra - pga Corona får man boka en ungefärlig tid när man vill äta i samband med incheckning och det fungerade väldigt bra. Det var handsprit utställt överallt och det gick bra att hålla avstånd från andra. Vi saknade dock skinka och marmelad till frukosten, inget av det fanns. Däremot pannkakor, frukt och bra kaffe.

Hotellet i övrigt är välstädat och fint, det finns ett shuffleboard på övervåningen och lite ytor för barn att leka i i receptionen. De hade dock kunnat utöka med något biljardbord eller liknande för att erbjuda mer ”häng” på hotellet eftersom det är en bit in till centrala Linköping (att gå tar en bra stund, men det hade nog funkat att cykla - vet dock inte om hotellet har lånecyklar).

Under Corona så städar de inte heller rummet - vilket kan vara bra att känna till. Vi frågade nämligen efter lappen om att städning inte behövs (Nordic Choice skänker pengar till behövande barn om man väljer bort städning) och då berättade receptionisten det för oss. Man kan dock få nya handdukar etc i receptionen.

Hade hotellet haft alla tillbehör till frukosten, mer slapp-vänligt spa och mer ytor för ”häng”, kommit upp med kudden som jag ringde till receptionen om men fick komma och hämta samt gått ut med informationen om att de inte städar rummen mer än mellan gäster så hade jag gett dem 5 stjärnor - det är alltså bara smådetaljer som de kunnat göra lite bättre för att få full pott.

Rekommenderar verkligen hotellet om man vill ha ett par softa dagar för avslappning. Klart värt ett besök om man har vägarna förbi. Personalen var så himla trevliga och hjälpsamma och det är mycket möjligt att jag kommer tillbaka.

2  Tack madmog