“Fantastiskt”
Omdöme om Restaurante Alfama

Restaurante Alfama
Rankad som nr 1 av 251 Restauranger i Linköping

Vi var så nöjda med vårt besök på Alfama! Maten var över förväntan och vi fick helt fantastisk service. Bra urval på menyn, mysig atmosfär och bra läge i centrum. Ägaren Gabriel brinner verkligen för god service och att leverera genuina portugisiska smaker till alla gäster.
Väl värt ett besök, 5/5

Datum för besöket: december 2018
Tack EvelinaS313
Gabriel R, Ägare på Restaurante Alfama, svarade på det här omdömetSvarade för 2 dagar sedan

Vilket fantastiskt omdöme, det glädjer oss verkligen att ni blev så nöjda med er vistelse.
Stort tack Evelina.

På återseende:)

Alfama

Hade ganska höga förväntningar på denna restaurang då den är just nu är klassad som nr 1 i Linköping i Trip.
Åt en skaldjurssoppa till förrätt med Marulk, smakerna var ok men musslor och räkor från burk och inget bröd eller krutonger till soppan drar ner omdömet rejält. Varmrätten som fick bli en Oxfilé var väl medelmåttigt ok.
Mitt sällskap åt Marulk och scampigryta till varmrätt, den var ok men inte mer än så.
Det finns betydligt bättre restauranger i Linköping.

Datum för besöket: december 2018
Tack TOnsan421
Gabriel R, Ägare på Restaurante Alfama, svarade på det här omdömetSvarade för 2 veckor sedan

Vi vill börja med att tacka för att ni tog er tid att ge oss ett omdöme, det betyder mycket!
Att ni inte fick bröd eller krutonger till er soppa ber vi verkligen om ursäkt för. Vi tar gärna emot feedback på plats för att åtgärda de eventuella felen direkt för att ni ska känna er så nöjda som möjligt.
Varken våra musslor eller räkor är från burk.

Vi tycker det är väldigt tråkigt att vi inte lyckades leva upp till era förväntningar.
Kanske ses vi i framtiden och får en andra chans, ni är alltid varmt välkomna.

Alfama

Nästintill perfektion! Underbar personal och ett varm hjärtligt engagemang för att göra upplevelsen perfekt. Fantastiska förrätter och efterrätter men huvudrätterna var ambitiösa men saknade udden. Mitt grillspett var inte med den där grillade smaken, kanske var kocken stressad då det var fullsatt.

Tack AndersP770

Nästintill perfektion är helt otroligt, vi tar till oss all feedback och hoppas
på ett återseende.
Tack för de fina orden Anders!

Alfama

Kanontrevligt bemötande och god mat. Den ena av oss åt grillspettet vilket var utsökt (och mycket mat), den andra åt en portugisisk fisk som var jättegod även den!
Restaurangen rekommenderas varmt!

Tack Emil G

Så roligt att ni vad nöjda med er vistelse och jättetack för de fina orden Emil,

Bästa hälsningar från Alfama

Omdömet skrevs 12 november 2018 från mobil enhet

Jag och min man besökte denna restaurang i helgen och vi blev väldigt nöjda.

Maten var riktigt bra och personalen otroligt varm och trevlig.

Kommer antagligen bli fler besök framöver.

Tack Jonnhanorrland

Resenärer som tittade på Restaurante Alfama tittade också på

Linköping, Östergötlands län

Besökt Restaurante Alfama? Berätta vad du tyckte!