“Viktor”
Omdöme om Restaurante Alfama

Restaurante Alfama
Rankad som nr 1 av 249 Restauranger i Linköping

Man känner sig i Portugal med fantastik mat och service.

Ren portugisisk erfarenhet! Absolut fantastiskt!

Tack Viktor M
Gabriel R, Ägare på Restaurante Alfama, svarade på det här omdömetSvarade för 2 veckor sedan

Stort tack för det mycket fina omdömet Viktor!

På återseende : )

Bästa hälsningar

Fantastisk portugisisk krog. Jag åt fisk och de andra kött och vegetariskt. Alla jättenöjda. Personalen underbara

Tack Lennart W

Helt underbart att alla var så nöjda!
Tack för ert fina omdöme Lennart.

Omdömet skrevs 15 oktober 2018

Vi har ett gäng som var här. Lokalen är väl inte så jättestor men det bidrar istället till att det känns mysigare, en lokal helt i min stil. Redan när vi kom fick vi ett trevligt bemötande vilket sedan fortsatte under hela middagen. Maten då, alldeles utmärkt, vi hade någon kommentar på stekgrad på en maträtt vilket dock snabbt åtgärdades till belåtenhet. Jag uppskattar när personalen har egna åsikter och rekommendationer om vad och hur man bör kombinera exempelvis vin till de olika rätterna. Mycket nöjd med besöket.

1  Tack micbla68

Hej micbla68,

Det glädjer oss att ni blev så nöjda med besöket.
Vad gäller stekgraden så är vi på Alfama alltid mer än villiga att göra det
som krävs för att allt ska behaga.
På återseende : )

Omdömet skrevs 12 oktober 2018 från mobil enhet

Länge tänkt besöka restaurang Alfama i Linköping och äntligen fick vi lite tid över. Det var redan fullt när vi kom så det var tur vi hade bokat. Delade på en förrätt och sedan blev det marulk respektive oxfilé. Allt smakade som om man vore på plats i Portugal.

Tack 76g_rana

Tack för att ni tog er tid att skriva.
Det glädjer oss att ni blev nöjda, ni är alltid välkomna tillbaka.

Omdömet skrevs 12 oktober 2018

Jag och min kille hade vägarna förbi Linköping och blev lite hungriga, kollade här på Tripadvisor och såg att Alfama låg högt upp, så vi tänkte vi provar.

Blev direkt väl bemötta av trevlig personal som berättade lite om restaurangens och matens historia.
När vi väl hade bestämt oss för vad vi skulle äta så kom maten relativt snabbt.

Maten var otroligt god och smakade över förväntan med tanke på priset.

Jag och min kille rekommenderar denna restaurang i Linköping

Tack Sara W

Tack för de fins orden Sara W !
Så roligt att ni blev så pass nöjda.

Vänliga hälsningar

Resenärer som tittade på Restaurante Alfama tittade också på

Linköping, Östergötlands län

Besökt Restaurante Alfama? Berätta vad du tyckte!