“Första men inte sist”
Omdöme om Restaurante Alfama

Restaurante Alfama
Rankad som nr 1 av 249 Restauranger i Linköping
Omdömet skrevs 12 oktober 2018 från mobil enhet

Länge tänkt besöka restaurang Alfama i Linköping och äntligen fick vi lite tid över. Det var redan fullt när vi kom så det var tur vi hade bokat. Delade på en förrätt och sedan blev det marulk respektive oxfilé. Allt smakade som om man vore på plats i Portugal.

Tack 76g_rana
Gabriel R, Ägare på Restaurante Alfama, svarade på det här omdömetSvarade för 2 veckor sedan

Tack för att ni tog er tid att skriva.
Det glädjer oss att ni blev nöjda, ni är alltid välkomna tillbaka.

Bästa hälsningar

Omdömet skrevs 12 oktober 2018

Jag och min kille hade vägarna förbi Linköping och blev lite hungriga, kollade här på Tripadvisor och såg att Alfama låg högt upp, så vi tänkte vi provar.

Blev direkt väl bemötta av trevlig personal som berättade lite om restaurangens och matens historia.
När vi väl hade bestämt oss för vad vi skulle äta så kom maten relativt snabbt.

Maten var otroligt god och smakade över förväntan med tanke på priset.

Jag och min kille rekommenderar denna restaurang i Linköping

Tack Sara W

Tack för de fins orden Sara W !
Så roligt att ni blev så pass nöjda.

Vänliga hälsningar

Omdömet skrevs 8 oktober 2018 från mobil enhet

Betygsättningen som bästa restaurang i Linköping enl. Tripadvisor bidrar säker till att fylla den till sista plats. Det är en rätt stor lokal med många middagsgäster, men relativt få i servisen. Det får tyvärr till följd att servicen blir därefter. Man blir endast ytterligare en gäst i raden av många och vi fick vänta oacceptabelt länge på våra varmrätter. Den engelskspråkiga servitrisen gjorde sitt bästa efter förutsättningarna och vi kan verkligen inte klaga på bemötandet. Prissättningen är ganska hög och ytterligare en plump i protokollet var att när vi ville betala med American Express (som enligt ett anslag i skyltfönstret välkomnades) så accepterades det inte. God och autentisk portugisisk mat stod på menyn.

Det är ovanligt med portugisiska restauranger och det här är en av dem. Är det Linköpings bästa restaurang, särskilt om man väger in de relativt höga priserna? Det är det svårt att tro.

Tack Stockholmer_67
Gabriel R, Ägare på Restaurante Alfama, svarade på det här omdömetSvarade 9 oktober 2018

Hej Stockholmer_67

Vill börja med att tacka för att ni har tagit er tid att ge oss ett omdöme.
Vi tycker det är synd att vi inte lyckades uppfylla er önskan. Vårt mål
är alltid att våra gäster ska få en väl utförd service, både vad gäller
väntetid och bemötande.
Vi lyssnar alltid och tar till oss den feedback vi får.
American express skylten är nu åtgärdad.

Återigen tack för er feedback, förhoppningsvis får vi chansen att i framtiden åtgärda
de saker ni inte var nöjda med, för det kommer alltid vara vårt mål att alla våra gäster ska vara
så nöjda som möjligt efter ett besök hos oss.

Bästa hälsningar

Omdömet skrevs 5 oktober 2018

Vi fick kämpa lite för att få bord och förstår varför. Trevligt, personligt och varmt mottagande. Vi blandade menyn och var mer än nöjda med tigerräkor, en utmärkt lammgryta och var för några ögonblick på den bästa kvarterskrogen du kan tänka dig.

Tack Kl7301

Det är precis den här känslan som vi på Alfama arbetar så hårt för att uppnå.
Otroligt fina ord, detta gjorde vår vecka.

Stort tack Kl7301, ni är alltid välkomna!

Omdömet skrevs 26 september 2018 från mobil enhet

Ägaren är en fantastiskt härlig och passionerad filur och hans glöd är värd ett besök bara det. Maten är väldigt god och prisvärd. Väl värt ett besök

Tack ManFromSweden
Gabriel R, Ägare på Restaurante Alfama, svarade på det här omdömetSvarade 27 september 2018

Tack för att ni tog eran tid för att ge oss feedback !

Resenärer som tittade på Restaurante Alfama tittade också på

Linköping, Östergötlands län

Besökt Restaurante Alfama? Berätta vad du tyckte!