“Så bra och personligt”
Omdöme om Restaurante Alfama

Restaurante Alfama
Rankad som nr 1 av 249 Restauranger i Linköping
Omdömet skrevs 5 oktober 2018

Vi fick kämpa lite för att få bord och förstår varför. Trevligt, personligt och varmt mottagande. Vi blandade menyn och var mer än nöjda med tigerräkor, en utmärkt lammgryta och var för några ögonblick på den bästa kvarterskrogen du kan tänka dig.

Tack Kl7301
Gabriel R, Ägare på Restaurante Alfama, svarade på det här omdömetSvarade för 2 veckor sedan

Det är precis den här känslan som vi på Alfama arbetar så hårt för att uppnå.
Otroligt fina ord, detta gjorde vår vecka.

Stort tack Kl7301, ni är alltid välkomna!

Omdömet skrevs 26 september 2018 från mobil enhet

Ägaren är en fantastiskt härlig och passionerad filur och hans glöd är värd ett besök bara det. Maten är väldigt god och prisvärd. Väl värt ett besök

Tack ManFromSweden
Gabriel R, Ägare på Restaurante Alfama, svarade på det här omdömetSvarade 27 september 2018

Tack för att ni tog eran tid för att ge oss feedback !

Omdömet skrevs 15 september 2018 från mobil enhet

Mysig restaurang med personlig och trevlig service av ägaren. God mat och goda viner, som passade bra ihop med maten.. vi kommer gärna tillbaka!

Tack Sayonara42

Stort tack för de fina orden Sayonara42,

Vänliga hälsningar

Omdömet skrevs 5 september 2018 från mobil enhet

Vi hade väldigt höga förväntningar eftersom detta är den enda restaurangen i Linköping med full pott här på TripAdvisor.
Men vi blev besvikna.

Servicen var ok, helt vanlig, lite tafatt kanske, men inget utöver det vanliga.

Jag bad om en alkoholfri drink & får något som, väldigt uppenbart, är apelsinjuice & grenadin. Har man inte möjlighet/kunskap att göra drinkar, säg det till mig direkt istället.

Maten var ok, smakade inte då mycket & salt var ett måste på bådas rätter. Med tanke på det pris man betalar hade vi förväntat oss en smaksensation!

Nae, vi är från Linköping & äter ofta ute, vi kan nog rekommendera minst 3-5 bättre restauranger att besöka.

Medelbetyg då det inte var fel på något, bara intetsägande.

4  Tack Lisa D
Gabriel R, Ägare på Restaurante Alfama, svarade på det här omdömetSvarade 5 september 2018

Hej Lisa,

Först och främst vill vi tacka för att ni tog er tid att besöka vår kära restaurang.

Det är tråkigt att vi inte lyckades uppfylla era krav då vi alltid strävar efter att
alla våra gäster ska känna sig nöjda och belåtna efter ett besök.

Om ni i framtiden bestämmer er för att besöka oss så ska vi återigen och som
alltid göra vårt bästa för att ni ska känna er nöjda.

Tack för er feedback.

Omdömet skrevs 2 september 2018 från mobil enhet

De lovord som Alfama fått visade sig vara välförtjänta. Maten, oxfilé respektive grillspett vara mycket gott men bäst av allt var det personliga servicen som erbjöds min hustru och mig. Det gällde både flexibilitet i fråga om maten såväl som val av dryck.

1  Tack ionize

Det värmer oss att ni vart så nöjda, vårt mål är alla våra gäster
ska känna sig så nöjda med sin vistelse.

Tack för det fina omdömet Ionize, det betyder mycket!

Bästa hälsningar
//Alfama

Resenärer som tittade på Restaurante Alfama tittade också på

Linköping, Östergötlands län

Besökt Restaurante Alfama? Berätta vad du tyckte!