“Trevlig servitör och bra mat”

Pappa Grappa Linköping
Rankad som nr 28 av 250 Restauranger i Linköping
Beskrivning: 2016 öppnade vi upp portarna till vår restaurang mitt i centrala Linköping och har sedan dess utvecklat en filosofi, där vi vill kreera en avslappnad och okomplicerad sfär för såväl formella som informella möten. Pappa Grappa Linköping ska vara en naturlig träffpunkt för avkopplande luncher och trevliga kvällsmiddagar.
Omdömet skrevs 1 april 2018 från mobil enhet

Vi besökte Pappa Grappa en lördagkväll tillsammans med kompisar. Vi möttes av en mycket trevlig servitör som kände av oss väl och bidrog till en hemtrevlig kväll med god mat.

Tack GunnelS_12

Omdömet skrevs 19 mars 2018

Trevlig personal och atmosfär i fräsch miljö. Vi valde Flanksteken. Perfekt tillagad och goda tillbehör. Till efterrätt valde vi Äpple och calvsdos tartelette med vaniljglass och Svartvinbärsglass, italiensk maräng och passionfruktscurd. Marängen var fantastiskt god. Calvadosen däremot hade de nog glömt, men det gjorde inget.
Vi var nöjda med kvällen och kan tänkas oss fler besök på Pappa Grappa :-)

Tack Mikael O
Omdömet skrevs 13 mars 2018 från mobil enhet

Bra, varierad lunch och ännu bättre middag. Passar för stora och små sällskap. Skön atmosfär, avslappnat och härlig personal! 5/5!

Tack fooodjunkie
Omdömet skrevs 6 mars 2018 från mobil enhet

Mycket folk och vi fick vänta på maten, salladen medioker, men huvudrätten var den bästa jag ätit i Linköping, helt klart värt varenda krona

Tack TorstenA60
Omdömet skrevs 2 mars 2018 från mobil enhet

Pappa Grappa levererade i kväll och pricken över i:et blev rödvinssåsen jag bad extra om till kvällens ryggbiff som tyvärr saknade sås! Jag är kräsen, så såsen gjorde min kväll och jag erkänner utan omsvep att jag åt ur såsskålen med teskeden jag fick då jag kände att inte en droppe fick gå till spillo!
Den rostade blomkålen med brynt smör, panchetta, rostade hasselnötter och tryffel var gudomlig i smakerna men önskvärt hade varit att få den något mer ”al dente”.

Det blir ⭐️⭐️⭐️⭐️/⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ stjärnor av mig i kväll! Hade restaurangen varit uppvarm och hade såsen funnits på plats till ryggbiffen från start så hade det snudd på blivit full pott!

Dessutom grattis till er Pappa Grappa för att ni har varit kloka och anställt Linköpings, förmodligen, trevligaste servitris som jobbade på De Klomp fram tills helt nyligen! Nu var hon på plats hos er helt överraskande i kväll och hela restaurangen kommer att få sig ett glatt uppsving av denna tillmötesgående, spontana och glada kvinna - var rädd om henne!

Vi kommer tillbaka!

Tack lotten999

Resenärer som tittade på Pappa Grappa Linköping tittade också på

Linköping, Östergötlands län

Besökt Pappa Grappa Linköping? Berätta vad du tyckte!