“Middag”
Omdöme om Fratelli

Fratelli
Rankad som nr 3 av 280 Restauranger i Örebro

Jag och min fru kom hit runt klockan nio en fredagkväll. Det fanns inga lediga platser inne eller ute så vi blev hänvisade till baren. Satt och väntade där en stund innan vi fick platser. Beställde in Mozarella med tomater till förrätt som var god. Beställde sedan pizza Fratelli special med tryffelsalami. Och min fru oxfile pasta med kantareller. Båda rätterna var magisk goda.

Tack kicken80

Fantastisk mat, superbra service av glad personal! Var här två kvällar av våra tre kvällar i Örebro! Absolut en av de bästa restauranger vi varit på!

Tack Cruiser815995

Besökte Fratelli för lunch och vi blev glatt överraskade. Vi blev vänligt bemötta med ett högt och ljudligt ”Välkomna” och en förklaring om att man beställer och betalar vid disken och sedan väljer man bord. Maten kom in snabbt och var underbart god. Vi åt spagetti carbonara och tortellinin med parmesansås. Båda rätterna var jättebra och vällagade. Detta är en restaurang med riktig italienkänsla som vi kommer besöka fler gånger.
Vi var där 11.30 och det är nog bra att vara i tid då detta verkade vara ett populärt ställe.

Tack Putte69
Omdömet skrevs 25 augusti 2018 från mobil enhet

Vi gick dit en fredag och det var verkligen full fart. Massor av sittande gäster och en hel del som väntade på take away och allt kändes väldigt rörigt. Det var fullt när vi kom men de fixade fram ett bord efter 10 minuter. Jag tog en charkbricka till förrätt som kanske var den bästa jag ätit. Huvudrätten en pasta scampi var också mycket god men kanske lite väl mycket olja.

Tack Kassler66
Omdömet skrevs 25 augusti 2018 från mobil enhet

Detta är en väldig populär restaurang i Örebro. Knökfullt men de har även drop in platser så det går oftast lösa. Lite stökig miljö når du väntar på plats då de även har take away. Personalen är toppen och även maten håller hög klass. En 4+ från mig. Det enda minuset var att båda våra förrätter var för stora. Då hade vi redan beställt huvudrätterna också så balansen blev inte så bra. Tog pizetta till förrätt som jag trodde var liten pizza med tunn frasig botten men i verkligheten var det en halv pizza m tjock botten. Den var väldigt god men på tok för stor för förrätt till en person . Pasta med salsiccia korv var också jättegod men mäktig. Lite mer korv och istället tillfört lite passande grönsaker hade blivit fullpoängare. Din inredning men trångt mellan borden

Tack TuristenN

Resenärer som tittade på Fratelli tittade också på

Örebro, Örebro län

Besökt Fratelli? Berätta vad du tyckte!