“Picasso”

Bra för: Större grupper, Romantiska möten, Affärsmöten, Särskilda tillfällen
Middagsalternativ: Sent på kvällen, Middag, Leverans, Bokningar
Omdömet skrevs 25 april 2018 från mobil enhet

Helt sjukt smakupplevelse!
Ni borde ändra namnet till sushi kungen!
Nya ägare spelar ingen roll så länge kocken levererar som han gör!

Datum för besöket: april 2018
1  Tack Ninmar R

Omdömet skrevs 24 april 2018 från mobil enhet

Det känns som att man äter ett konstverk, riktigt fin sushi & trevlig personal.
Lunchen är också mycket god!
Rekommenderar friterade bitar.

Datum för besöket: april 2018
1  Tack Maximilian Y
Omdömet skrevs 25 mars 2018 från mobil enhet

Efter besöket igår så insåg vi att det inte bara är nya lokaler utan även nya ägare på resturangen. Service, och framförallt nivån på maten har gått från toppklass till bottenskrap. Vårt första intryck när vi kom in i den dunkla lilla lokalen stämde. Vi borde vara vänt på klacken och gått.
Maten har inte bra. Flera bitar spottades ut i servetten. Fisken kändes inte fräsch och riset var en överkokt. Och varken cola zero eller mineralvatten hade dom hemma, det slutade med ett glas kranvatten... Gå inte dit!

3  Tack Jenny H
Omdömet skrevs 18 mars 2018

Jag kan inte uttala mig om maten för jag kom aldrig så långt.

Det började med att jag hade tänkt boka ett bord. Jag mailade och frågade om det fanns ett ledigt bord och passade på att fråga om det presentkort på några hundra jag hade fått i present för bara 6 månader sen fortfarande gällde, bara för att dubbelkolla så det inte blivit något strul efter flytten. På detta presentkort står det att det är giltigt i 12 månader, halva tiden hade alltså bara gått. Till svar fick jag att nej, det funkade inte. Ganska förvirrade ringde vi upp East West och frågade mer om det. Otrevligt och oförskämt fick vi till svar att de hade bytt ägare och därför gällde inte presentkortet längre. Inte en minsta antydan till någon gnutta servicemind, utan verkade mer irriterad när vi frågade om hur vi ska göra nu med det. Detta innebär då alltså att alla hundra som var på presentkortet gick till välgörenhet för East West. Hade vi vetat det hade de pengarna istället gått till någon organisation som verkligen behöver de pengarna för nytta, exempelvis cancerfonden.

Nej efter detta bemötande av noll servicemind eller vilja att hjälpa eller kompensera kommer vi aldrig sätta foten där och uppmanar att ingen gör det heller.

Tack Ina S
Omdömet skrevs 18 mars 2018

Efter ägarbyte och flytt till Nygatan har East West i Örebro, från att ha varit en högklassig sushi restaurang, förvandlats till ett mycket dåligt hål i väggen! Var där igår kväll skulle äta lite festligt innan konsert, fick dåliga vibbar redan i dörren men vi hade ju bokat och det fanns inte tid för att ändra plan. Trots att det bara var två andra gäster i lokalen när vi kom tog det 40 minuter att få det vi beställt. Varken sushin eller sashimin kändes fräsch särskilt inte sashimin fisken var sladdrig och inte kall! Dålig service, när vi skulle betala fungerade inte betalsystemet. Varning gå inte dit du kommer att bli besviken.
/Anders

Tack Anders M