Vi stöder följande webbläsare:
Är du ute efter de lägsta hotellpriserna? Då har du kommit till rätt ställe. Vi kontrollerar över 200 webbplatser åt dig.

“Bra läge” 4 av 5 bubblor
Omdöme om Elite Stora Hotellet

Bästa priser för
Ange datum för att hitta de bästa priserna
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 6 sidor till!
14 omdömen om hotell
common_n_hotel_reviews_1bd8 3 hjälpsamhetsröster
“Bra läge”
4 av 5 bubblor Omdömet skrevs för 1 vecka sedan från mobil enhet

Typiskt Elitehotell. Dvs bra standard, trevligt bemötande och mycket sköna sängar. Vi bodde en natt i ett familjerum och är mycket nöjda. Frukosten håller god kvalitet och har ett bra utbud med både "varmt och kallt". Parkering på Kompassen funkade ok men kostade 200 för en natt... I högsta laget.

Bodde där i Januari 2017, reste med familjen
Tack Mattias A
Elite S, Receptionschef på Elite Stora Hotellet, svarade på det här omdömet, för 1 vecka sedan
Tack för ert svar gällande er vistelse hos oss. Bra att höra att det mesta var bra och kan nu meddela att vi nu även infört diverse gröt till frukost.
Önskar er ett fortsatt fint 2017 och varmt välkomna åter!
MVH

351 omdömen från resenärer

Se omdömen för
Betygsöversikt
    5 av 5 bubblor
    4 av 5 bubblor
Tips från resenärer hjälper dig att välja rätt rum.   Rumstips (21)
Datum | Betyg
  • Alla senaste på svenska
Svenska först
Örebro
4 av 5 bubblor Omdömet skrevs för 2 veckor sedan

Fantastiskt läge och miljö med närhet till allt. Rena fräscha rum som dock låg i flygeln och inte i huvudbyggnaden vilken ställde till det lite när barnen ville gå på rummet och föräldrarna sitta kvar vid frukosten en stund.

• Bodde där i Januari 2017, reste med familjen

Tack johanv2017
Tack för ert fina omdöme. Våra 26 rum i Södra Flygeln är helt nyrenoverade och fräscha. Kan hålla med om att det ibland (särskilt vintertid) när man har barn med sig blir lite mer omständigt att ta sig över gränden för att komma in i huvudbyggnaden.
Be om huvudbyggnad till nästa vistelse så ser vi till att ni får ett härligt stort familjerum där ni kan dröja kvar till frukost.
Mvh Birgitta
Stockholm, Sverige
12 omdömen
6 omdömen om hotell
common_n_hotel_reviews_1bd8 4 hjälpsamhetsröster
5 av 5 bubblor Omdömet skrevs för 2 veckor sedan

Vi är här för tredje gången och tycker om Stora Hotellet i Örebro. Mysiga rum har vi lyckats att få. Senast 207 som inte var så stort men var fint o trevligt. Det hade utsikt över bron o slottet. Frukosten var bra, det fanns det vi ville ha och lite till. Restaurang Slottskällaren var tyvärr fullbelagd så den kom vi inte till men hittade en restaurang på stan istället. Besökte även puben Bishops Arms och den var rätt mysig. Personalen var trevliga alla utan undantag. Enligt vår smak var sängen något mjuk men det är ju en smaksak.

Tack SusanLen
Tack för ert svar och härligt att höra att ni är återkommande gäster.
Önskar Er ett gott 2017 och varmt välkomna tillbaka till Örebro och Elite Stora Hotellet. Alla rum skiljer sig åt och ser inte likt ut det andra, så önska gärna ett större Deluxerum (som många är hörnrum och mot Örebro slott) så ser vi till att ni får ett bra rum.
Mvh
Degerfors, Sverige
233 omdömen
30 omdömen om hotell
common_n_hotel_reviews_1bd8 65 hjälpsamhetsröster
5 av 5 bubblor Omdömet skrevs för 2 veckor sedan

Hotellet ligger granne med Örebro Slott och det är nära till affärer, restauranger mm. De i personalen som jag kom i kontakt med var trevliga och hjälpsamma och alla hälsade. Jag uppskattade särskilt att de som jobbade i receptionen kunde mitt rumsnummer..
När jag var där hade de snozze på söndagen, dvs man kunde ha rummet till 18.00 och frukosten serverades till 12.00 något som jag uppskattade.
Frukostmatsalen vetter mot slottet. Frukosten var bra och riklig, jag saknade dock sprödvarma minibaguetter och en god rökt korv t.ex Odensala korv.
Jag bodde i ett standardrum på våning 3 med utsikt mot slottet. Rummet höll god standard med en skön kanske lite för mjuk säng. Mörkläggningen av rummet var bra.
Det fanns en minibar (i garderoben) men det saknades en uttagsblankett. Det fanns också en sy- och skoputskit.
Badrummet hade golvvärme och jag är osäker på om det fanns handduksvärmare. De "nya" badrumsartiklarna var bättre än de gamla.Varmvattnet i duschen var bara ljummen, vilket höll på att sänka omdömet ett steg.

• Bodde där i December 2016, reste ensam
Tack Ingvar J
Elite S, Receptionschef på Elite Stora Hotellet, svarade på det här omdömet, för 2 veckor sedan
Tack, vad roligt att höra att du hade en bra vistelse.
Vi uppskattar att du tog dig tid att svara på vår webbenkät! Dina förslag, synpunkter och kommentarer är viktiga för oss.
God fortsättning och vi önskar dig varmt välkommen tillbaka.

Med vänliga hälsningar,
Göteborg, Sverige
24 omdömen
17 omdömen om hotell
4 av 5 bubblor Omdömet skrevs för 3 veckor sedan från mobil enhet

Bra hotel över lag. Elite håller alltid en hög kvalitet vilket är uppskattat. Hamnade i annexet vilket är i en annan byggnad. Var inte den bästa utav lösningar. Du måste gå ute för att ta dig till frukost och restaurang. Men rummen var ny renoverade. Överlag ett bra elite hotel vilket är bättre en ett standard hotel.

Bodde där i December 2016, reste i arbetet
Tack nibohlin
Elite S, Receptionschef på Elite Stora Hotellet, svarade på det här omdömet, för 3 veckor sedan
Härligt att höra att ni överlag var nöjda med vistelsen.
Vi har 26 rum i Södra Flygeln, många uppskattar verkligen dessa nyrenoverade rum. Förstår dock att ni inte var helt nöjda, då man måste gå över en gränd, ca 20 m för att komma in i huvudbyggnaden och äta frukost.
Tack för att ni besökte oss och varmt välkomna åter.
Med vänlig hälsning
Stockholm, Sverige
4 av 5 bubblor Omdömet skrevs för 3 veckor sedan

Välkomnande och hjälpsam personal, bra frukost och mycket bra läge i centrala Örebro. Hotellet har tre restauranger varav två var öppna under vår vistelse. Rummen var något små för två personer ("Superior Rum", 12 m2).

• Bodde där i December 2016, reste med familjen

Tack Christine J
Tack för din feedback. Instämmer med det centrala läget är perfekt. Vi har tre restauranger och en av dem är alltid öppen under lov.
Alla familjerum ser olika ut, så vänligen kontakta oss innan nästa vistelse så ser vi till att ni får ett bra stort rum.
Önskar er fortsatt fina dagar innan nyår,
Med vänlig hälsning
Rimbo, Sverige
3 omdömen
3 av 5 bubblor Omdömet skrevs för 3 veckor sedan

Ofräscht rum, går ej att stänga om sig på badrummet, nedlegad säng (kändes lite som en hammock)
Bra frukost, fantastiskt läge, bra pris på rummet
Förra gången vi bodde på detta hotell så var vi jättenöjda med rummet så det finns nog olika standard på rummen, så vill ni sova bra och kunna stänga om er på toaletten kolla då upp med hotellet innan så ni inte får de dåliga rummen!

• 1 av 5 bubblor
    • 3 av 5 bubblor

Tack Skidbakka
Tack för din feedback. Jag har redan svarat dig då du skrivit ut recension på vår facebooksida, men jag kommenterar även här. Frågade om du kontaktade receptionen så kunden vi lätt åtgärdat med att byta rummet så vi hade chans att se över rummet. Då ni inte gjorde det, förstår jag att ni såhär i efterhand inte blev nöjda.
Bett dig ta kontakt med oss innan nästa vistelse, så skall vi se till att ni blir nöjda med rummet, oavsett rumsbokning.
Önskar er en fortsatt fina jul-och nyårsdagar.

Med vänlig hälsning Birgitta
Örebro, Sverige
12 omdömen
6 omdömen om hotell
common_n_hotel_reviews_1bd8 1 hjälpsamhetsröst
5 av 5 bubblor Omdömet skrevs för 3 veckor sedan från mobil enhet

Elite stora hotellet fortsätter att leverera ett fantastiskt julbord år efter år. Jag har varit där flera gånger senaste 7-8 åren. Fantastisk miljö, god mat och mycket att välja på. Många olika sorter av t ex lax, sill eller kallskuret. Fina desserter också. Och trevlig personal!

Bodde där i December 2016, reste med vänner
Tack lotta828
Tack för din feedback. Instämmer att julbordet verkligen levererar. I år har vi desstuom utökat utbudet vegetariskt. Det har varit mycket uppskattat av alla gäster.
Varmt välkommen åter igen.
Önskar dig en riktig God Jul & Gott Nytt År!
mvh Birgitta
Stockholm
120 omdömen
28 omdömen om hotell
common_n_hotel_reviews_1bd8 14 hjälpsamhetsröster
3 av 5 bubblor Omdömet skrevs för 4 veckor sedan från mobil enhet

Trevligt hotell som så ofta med Elite. Tyvärr lite långa köer till julborden. När vi väl kom fram så var det slut i många karotter. Trevlig personal. Tyvärr som så ofta så var akustiken i matsalen inte bra

Bodde där i December 2016, reste med familjen
Tack Thomas F
Tack för din feedback.
När det gäller logistik för julborden är det planering det handlar om, vilket vi tycker är bra gjort med dubbla sidor man går på.
Det var kanske så att när du just var där skulle alla resa sig samtidigt och ta av julbordet? Att det kan ta slut är inte omöjligt med då fyller vi snabbt på igen.
Önskar dig en härlig Jul och Gott Nytt År.
Varmt välkomna tillbaka.
mvh Birgitta
Frövi, Sverige
5 av 5 bubblor Omdömet skrevs för 4 veckor sedan

Alltid lika trevligt och mysigt att checka in på Storan i Örebro. Vänligt bemötande, härligt nyrenoverat rum. Trevlig personal vart man än kommer. Kan varmt rekomendera detta hotell både för familjer eller affärsresanden som "par". Hottellets läge är kanon.

Tack T4993LYchristinaa
Elite S, Receptionschef på Elite Stora Hotellet, svarade på det här omdömet, för 4 veckor sedan
Tack för er härliga feedback. Precis som du beskriver vill vi att det skall vara, tack!
Önskar er en härlig jul och gott nytt år!
Välkomna åter!
Med vänlig hälsning Birgitta
Elite Stora Hotellet Örebro
Andra hotell som du kanske också gillar …
Resenärer tittade även på dessa Örebrohotell
0.1 km bort
Scandic Grand Hotel
Nr 10 av 16 i Örebro
3.5 av 5 bubblor 303 omdömen
Visa priser

Besökt Elite Stora Hotellet? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Elite Stora Hotellet

Verksamhet: Elite Stora Hotellet
Adress: 1 Drottninggatan | Box 293, Örebro 702 10, Sverige
Telefonnummer:
Region: Sverige > Örebro län > Örebro
Bekvämligheter:
Bar/lounge Affärscenter med tillgång till internet Gratis frukost Kostnadsfritt höghastighetsinternet (WiFi) Husdjur tillåtna (hundar/husdjur välkomna ) Restaurang Rumservice
Typ av hotell:
Rankad som nummer 3 av 16 hotell i Örebro
Prisklass (per natt): 845 kr - 1 729 kr
Hotellklass:4-stjärnigt — Elite Stora Hotellet 4*
Antal rum: 125
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Elite Hotels of Sweden, Expedia, Booking.com, Hotels.com och Priceline så att du tryggt kan boka med Elite Stora Hotellet. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.
Kallas också för:
Elite Stora Hotellet Orebro

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?