Elite Stora Hotellet
Visa priser
Gillar du att spara pengar? Vi söker igenom upp till 200 webbplatser för att hitta de lägsta priserna
  • Fri parkering
Hotel Royal(Örebro)
  • Fri parkering
FiltreraAlla språk
Omdömet skrevs januari 2 2017

Fantastiskt läge och miljö med närhet till allt. Rena fräscha rum som dock låg i flygeln och inte i huvudbyggnaden vilken ställde till det lite när barnen ville gå på rummet och föräldrarna sitta kvar vid frukosten en stund.

• Bodde här: Januari 2017, reste med familjen
Tack johanv2017
Elite S, Receptionschef på Elite Stora Hotellet, svarade på det här omdömetSvarade januari 10 2017

Tack för ert fina omdöme. Våra 26 rum i Södra Flygeln är helt nyrenoverade och fräscha. Kan hålla med om att det ibland (särskilt vintertid) när man har barn med sig blir lite mer omständigt att ta sig över gränden för att komma in i huvudbyggnaden.
Be om huvudbyggnad till nästa vistelse så ser vi till att ni får ett härligt stort familjerum där ni kan dröja kvar till frukost.
Mvh Birgitta
Elite Stora Hotellet Örebro

Omdömet skrevs januari 1 2017

Vi är här för tredje gången och tycker om Stora Hotellet i Örebro. Mysiga rum har vi lyckats att få. Senast 207 som inte var så stort men var fint o trevligt. Det hade utsikt över bron o slottet. Frukosten var bra, det fanns det vi ville ha och lite till. Restaurang Slottskällaren var tyvärr fullbelagd så den kom vi inte till men hittade en restaurang på stan istället. Besökte även puben Bishops Arms och den var rätt mysig. Personalen var trevliga alla utan undantag. Enligt vår smak var sängen något mjuk men det är ju en smaksak.

• Bodde här: December 2016, reste som ett par
Tack SusanLen

Tack för ert svar och härligt att höra att ni är återkommande gäster.
Önskar Er ett gott 2017 och varmt välkomna tillbaka till Örebro och Elite Stora Hotellet. Alla rum skiljer sig åt och ser inte likt ut det andra, så önska gärna ett större Deluxerum (som många är hörnrum och mot Örebro slott) så ser vi till att ni får ett bra rum.
Mvh

Omdömet skrevs december 27 2016

Hotellet ligger granne med Örebro Slott och det är nära till affärer, restauranger mm. De i personalen som jag kom i kontakt med var trevliga och hjälpsamma och alla hälsade. Jag uppskattade särskilt att de som jobbade i receptionen kunde mitt rumsnummer..
När jag var där hade de snozze på söndagen, dvs man kunde ha rummet till 18.00 och frukosten serverades till 12.00 något som jag uppskattade.
Frukostmatsalen vetter mot slottet. Frukosten var bra och riklig, jag saknade dock sprödvarma minibaguetter och en god rökt korv t.ex Odensala korv.
Jag bodde i ett standardrum på våning 3 med utsikt mot slottet. Rummet höll god standard med en skön kanske lite för mjuk säng. Mörkläggningen av rummet var bra.
Det fanns en minibar (i garderoben) men det saknades en uttagsblankett. Det fanns också en sy- och skoputskit.
Badrummet hade golvvärme och jag är osäker på om det fanns handduksvärmare. De "nya" badrumsartiklarna var bättre än de gamla.Varmvattnet i duschen var bara ljummen, vilket höll på att sänka omdömet ett steg.

• Bodde här: December 2016, reste ensam
Tack Ingvar J
Elite S, Receptionschef på Elite Stora Hotellet, svarade på det här omdömetSvarade december 28 2016

Tack, vad roligt att höra att du hade en bra vistelse.
Vi uppskattar att du tog dig tid att svara på vår webbenkät! Dina förslag, synpunkter och kommentarer är viktiga för oss.
God fortsättning och vi önskar dig varmt välkommen tillbaka.

Med vänliga hälsningar,

Omdömet skrevs december 26 2016 från mobil enhet

Bra hotel över lag. Elite håller alltid en hög kvalitet vilket är uppskattat. Hamnade i annexet vilket är i en annan byggnad. Var inte den bästa utav lösningar. Du måste gå ute för att ta dig till frukost och restaurang. Men rummen var ny renoverade. Överlag ett bra elite hotel vilket är bättre en ett standard hotel.

Bodde här: December 2016, reste i arbetet
Tack nibohlin
Elite S, Receptionschef på Elite Stora Hotellet, svarade på det här omdömetSvarade december 27 2016

Härligt att höra att ni överlag var nöjda med vistelsen.
Vi har 26 rum i Södra Flygeln, många uppskattar verkligen dessa nyrenoverade rum. Förstår dock att ni inte var helt nöjda, då man måste gå över en gränd, ca 20 m för att komma in i huvudbyggnaden och äta frukost.
Tack för att ni besökte oss och varmt välkomna åter.
Med vänlig hälsning

Omdömet skrevs december 26 2016

Välkomnande och hjälpsam personal, bra frukost och mycket bra läge i centrala Örebro. Hotellet har tre restauranger varav två var öppna under vår vistelse. Rummen var något små för två personer ("Superior Rum", 12 m2).

• Bodde här: December 2016, reste med familjen
Tack Christine J

Tack för din feedback. Instämmer med det centrala läget är perfekt. Vi har tre restauranger och en av dem är alltid öppen under lov.
Alla familjerum ser olika ut, så vänligen kontakta oss innan nästa vistelse så ser vi till att ni får ett bra stort rum.
Önskar er fortsatt fina dagar innan nyår,
Med vänlig hälsning