Elite Stora Hotellet
  • Fri parkering
Clarion Hotel Örebro(Örebro)
Clarion Hotels
  • Frukost ingår
Scandic Örebro Väst (Örebro)
  • Fri parkering
Hotell Gota(Örebro)
Priceline
Behrn Hotell(Örebro)
  • Restaurang
Omdömet skrevs 1 januari 2017

Vi är här för tredje gången och tycker om Stora Hotellet i Örebro. Mysiga rum har vi lyckats att få. Senast 207 som inte var så stort men var fint o trevligt. Det hade utsikt över bron o slottet. Frukosten var bra, det fanns det vi ville ha och lite till. Restaurang Slottskällaren var tyvärr fullbelagd så den kom vi inte till men hittade en restaurang på stan istället. Besökte även puben Bishops Arms och den var rätt mysig. Personalen var trevliga alla utan undantag. Enligt vår smak var sängen något mjuk men det är ju en smaksak.

• Bodde här: december 2016, reste som ett par
Tack SusanLen
Elite S, Receptionschef på Elite Stora Hotellet, svarade på det här omdömetSvarade 10 januari 2017

Tack för ert svar och härligt att höra att ni är återkommande gäster.
Önskar Er ett gott 2017 och varmt välkomna tillbaka till Örebro och Elite Stora Hotellet. Alla rum skiljer sig åt och ser inte likt ut det andra, så önska gärna ett större Deluxerum (som många är hörnrum och mot Örebro slott) så ser vi till att ni får ett bra rum.
Mvh

Omdömet skrevs 27 december 2016

Hotellet ligger granne med Örebro Slott och det är nära till affärer, restauranger mm. De i personalen som jag kom i kontakt med var trevliga och hjälpsamma och alla hälsade. Jag uppskattade särskilt att de som jobbade i receptionen kunde mitt rumsnummer..
När jag var där hade de snozze på söndagen, dvs man kunde ha rummet till 18.00 och frukosten serverades till 12.00 något som jag uppskattade.
Frukostmatsalen vetter mot slottet. Frukosten var bra och riklig, jag saknade dock sprödvarma minibaguetter och en god rökt korv t.ex Odensala korv.
Jag bodde i ett standardrum på våning 3 med utsikt mot slottet. Rummet höll god standard med en skön kanske lite för mjuk säng. Mörkläggningen av rummet var bra.
Det fanns en minibar (i garderoben) men det saknades en uttagsblankett. Det fanns också en sy- och skoputskit.
Badrummet hade golvvärme och jag är osäker på om det fanns handduksvärmare. De "nya" badrumsartiklarna var bättre än de gamla.Varmvattnet i duschen var bara ljummen, vilket höll på att sänka omdömet ett steg.

• Bodde här: december 2016, reste ensam
Tack Ingvar J
Elite S, Receptionschef på Elite Stora Hotellet, svarade på det här omdömetSvarade 28 december 2016

Tack, vad roligt att höra att du hade en bra vistelse.
Vi uppskattar att du tog dig tid att svara på vår webbenkät! Dina förslag, synpunkter och kommentarer är viktiga för oss.
God fortsättning och vi önskar dig varmt välkommen tillbaka.

Med vänliga hälsningar,

Omdömet skrevs 26 december 2016 från mobil enhet

Bra hotel över lag. Elite håller alltid en hög kvalitet vilket är uppskattat. Hamnade i annexet vilket är i en annan byggnad. Var inte den bästa utav lösningar. Du måste gå ute för att ta dig till frukost och restaurang. Men rummen var ny renoverade. Överlag ett bra elite hotel vilket är bättre en ett standard hotel.

Bodde här: december 2016, reste i arbetet
Tack nibohlin
Elite S, Receptionschef på Elite Stora Hotellet, svarade på det här omdömetSvarade 27 december 2016

Härligt att höra att ni överlag var nöjda med vistelsen.
Vi har 26 rum i Södra Flygeln, många uppskattar verkligen dessa nyrenoverade rum. Förstår dock att ni inte var helt nöjda, då man måste gå över en gränd, ca 20 m för att komma in i huvudbyggnaden och äta frukost.
Tack för att ni besökte oss och varmt välkomna åter.
Med vänlig hälsning

Omdömet skrevs 26 december 2016

Välkomnande och hjälpsam personal, bra frukost och mycket bra läge i centrala Örebro. Hotellet har tre restauranger varav två var öppna under vår vistelse. Rummen var något små för två personer ("Superior Rum", 12 m2).

• Bodde här: december 2016, reste med familjen
Tack Christine J

Tack för din feedback. Instämmer med det centrala läget är perfekt. Vi har tre restauranger och en av dem är alltid öppen under lov.
Alla familjerum ser olika ut, så vänligen kontakta oss innan nästa vistelse så ser vi till att ni får ett bra stort rum.
Önskar er fortsatt fina dagar innan nyår,
Med vänlig hälsning

Omdömet skrevs 24 december 2016

Ofräscht rum, går ej att stänga om sig på badrummet, nedlegad säng (kändes lite som en hammock)
Bra frukost, fantastiskt läge, bra pris på rummet
Förra gången vi bodde på detta hotell så var vi jättenöjda med rummet så det finns nog olika standard på rummen, så vill ni sova bra och kunna stänga om er på toaletten kolla då upp med hotellet innan så ni inte får de dåliga rummen!

• Bodde här: december 2016, reste som ett par
Tack Skidbakka

Tack för din feedback. Jag har redan svarat dig då du skrivit ut recension på vår facebooksida, men jag kommenterar även här. Frågade om du kontaktade receptionen så kunden vi lätt åtgärdat med att byta rummet så vi hade chans att se över rummet. Då ni inte gjorde det, förstår jag att ni såhär i efterhand inte blev nöjda.
Bett dig ta kontakt med oss innan nästa vistelse, så skall vi se till att ni blir nöjda med rummet, oavsett rumsbokning.
Önskar er en fortsatt fina jul-och nyårsdagar.

Med vänlig hälsning Birgitta
Elite Stora Hotellet Örebro