eDreams
Boka nu, betala på plats
Travelocity
Hurb123 US$
Omdömet skrevs 5 augusti 2021 från mobil enhet

Överreklamerat, bilderna stämmer inte alls. Stället är väldigt slitet och linnet är smutsigt. Den snygga terassen var inte öppen och det såg ut som en tromb gått fram där.

Har bott på flera ställen i Örebro, fick detta vis ett sommarpris, skulle lätt betala lite mer för några av de bättre ställena. SUNKIGT!

Rumstips: Bo någon annanstans
Datum för vistelsen: augusti 2021
Tack D8288DSpeterb
Omdömet skrevs 1 augusti 2021

Bokade rum med förhoppning om att det skulle vara lika fint som på bilderna och som det beskrivs på deras egen hemsida. Tyvärr var det inte så. Rummet kändes slitet, damm på diverse möbler och speciellt på den mörka fondväggen. Badrummet var gammalt och slitet, väldigt omysigt med kala gamla kakelväggar, gammalt handfat och ett dåligt ljus. Nyrenoverade rum är det definitivt inte, kanske att det var nyrenoverat för 10+ år sen.

När vi kom dit vid kvart i 4 var vårt rum fortfarande inte städat så vi bad om ett annat rum och fick det utan problem.

Samtliga receptionister kändes ganska ointresserade och tittade inte ens upp från sina mobiler för att hälsa när man kom in eller gick ut på morgonen.

Frukosten var okej. Det var svårt att hitta plats men personalen i matsalen var hjälpsam. Långa köer och mycket folk samtidigt. Inte så stor variation på bröd och frukt tyvärr.

Nästa gång vi besöker Örebro betalar vi hellre några hundralappar mer och besöker någon av de andra kedjorna som har högre kvalitet.

Datum för vistelsen: augusti 2021
Tack Michaela N
Omdömet skrevs 18 juli 2021

När vi kom fick vi vänta på receptionisten i 10-15 minuter. Sen kom hon med en familj som hon gav gratis läsk. Kanske icke nöjda gäster? Vi fick får nyckel, av gammal modell ni vet en sån med hål i, och begav oss till rummet. Vägen dit luktade "gammal matta" som min son uttryckte sig. Flera stora fläckar fanns på korridorsmattan, stora dammfyllda spindelnät i taket och siffran på dörren var delvis bortskrapad. Inget vidare första intryck.

Själva rummet (familjerum) var stort till ytan men konstigt planerat med en lång hall. Där stod ett kylskåp från ett annat hotell. Detta fungerade inte utan det blev bara varmt i det. Dubbelsängen var två 90 sängar som gled isär och barnen fick en sne bäddsoffa. Den lutade nedåt vid fötterna. Gammal tv med knappt några kanaler. Badrummet var väldigt litet och omodernt. Duschen svajjade i temperatur. Plastmuggar av engångsvariant till tandborstarna. Ventilen i taket i badrummet hängde det smuts från. Rummet var tyst bortsett från ett konstant brummande ljud som från en ventilation eller så. Jag som fick en rak säng och hade öronproppar sov ändå gott.

Dagen efter begav vi oss , som instruerade av receptionisten, till hotellet tvärs över gatan för frukost. Vårt hotell hade inte egen frukost.
Där var det kö ända ut i lobbyn, folk precis överallt. Stressad personal for runt och gjorde nog sitt bästa för att ha någon slags ordning i kaoset. Ur coronasynpunkt så har man inte haft det så fick man det nog där och då.

Vi fick fatt på ett bord som stor placerat ungefär mitt i kön. Satt man på ytterplats fick man köande människor vars ben strök en i ryggen. En i personalen sprang runt och plockade disk och hade man ätit klart men hade lite kaffe kvar blev man utkastad med motiveringen att det är många andra som vill äta frukost. "Ska du bara dricka kaffe kan du göra det i lobbyn så andra kan sitta här och äta" . Rent oförskämt att deras dåliga planering ska gå ut över gästerna!

Jag hoppas att ägaren till hotellet tar sig en funderare på hur hen vill driva sitt hotell för det här var verkligen ett av de sämre ställena jag bott på. Jag kommer inte rekommendera det och inte komma tillbaka.

Datum för vistelsen: juli 2021
Tack SofiaS1291
Omdömet skrevs 13 april 2021

Plus:
Väldigt fint hotell överlag! Trevlig och bra bemötande av receptionist. Bodde i sviten och det var rymligt och tyst utifrån gatan! Bra bastu, skön säng och fint badrum! Barnen var väldigt nöjda!

Minus:
Wifi var under all kritik, den var egentligen obefintlig. Nämnde det för receptionisten och hon skulle försöka starta om, men ingen skillnad. Tv:n var väldigt gammal, minst 15 år. Hade 3-4 kanaler. På 6 eller 7 kanalplatser var Kunskapskanalen. Bilden var riktigt usel. Förväntade mig ändå en någorlunda vettig tv i en svit. Jacuzzi var väl relativt bra ändå men dåligt tryck.

Datum för vistelsen: april 2021
Tack 127kristoferw
Omdömet skrevs 29 oktober 2020

Allmänt ofräscht hotell, smutsigt. Mycket lyhört. Små kuddar i sängen. Frukostmatsalen var allt annat än trivsam, alla lampor blinkade, ljudnivån var hög, flera fat på buffén var tomma. Personal gick in och ut från köket i ytterkläder. Handspriten var som vatten, Killen i receptionen var allmänt ointresserad och satt med sin mobil hela tiden.
Hit återvänder vi aldrig.

Rumstips: Ta ett rum långt in i korridoren
Datum för vistelsen: oktober 2020
2  Tack Kristin N