Omdömet skrevs 16 augusti 2018 från mobil enhet

Bodde en natt på detta mysiga hotell. Sängen var underbar, och rummet kändes inte som ett hotell. Mer som att vara hemma hos någon. Väldigt rent och fräscht. Mycket bra frukost samt supertrevlig personal. Kommer garanterat bo här vid framtida besök i vackra Örebro.

Datum för vistelsen: augusti 2018
Tack Pandan99
SussieAx, Chef på First Hotel Örebro, svarade på det här omdömetSvarade 21 augusti 2018

Stort tack för din fina recension och vi ser framemot att se dig som gäst hos oss igen. Varmt välkommen tillbaka!

Omdömet skrevs 26 juli 2018 från mobil enhet

Bokat två nätter, men på grund av en inställd ögonoperation för min mor så fick vi lämna hotellet en dag tidigare. Hade även betalt för parkering kommande dag. Vi frågade om ett dygn p-avgift 140kr kunde återbetalas. Nej, det kunde de inte göra. Vi hade fått en ny operationstid om en dryg vecka för min mor och frågade om vi kunde göra någon deal om vi bokade nästa två övernattningar där. Nej det gick inte att göra så blev svaret. Vi tackade för oss och meddelade att vi bor på ett annat hotell om en vecka. Jaha sa den helt ointresserade kvinnan i receptionen. Aldrig mer First Hotel. Vi bodde på Clarion Hotell vid nästa besök i Örebro och det kan vi verkligen rekommendera.

Datum för vistelsen: juli 2018
1  Tack tilltommy
SussieAx, Chef på First Hotel Örebro, svarade på det här omdömetSvarade 28 juli 2018

Hej och tack för er återkoppling. Ni har gjort bokningen av rummet på en bokningskanal och inte direkt via oss. När ni önskade checka ut i förväg på eftermiddagen så förklarade vi att ni behöver ta kontakt med bokningskanalens kundservice för att lösa detta. Det är väldigt tydlig information på deras sida vad som gäller när man bokar rum. Angående parkeringen så köpte ni vid ankomst en 48 timmars biljett och eftersom biljetten redan var utnyttjad så hade vi ingen möjlighet att lösa in den.
Vi beklagar att ni inte är nöjda med vår hantering av er bokning men är glada att ni fick en bra övernattning på ett annat hotell i Örebro.

Omdömet skrevs 11 juni 2018

Hiss finns ej på entréplan men däremot 1 trappa upp men väldigt liten. Långa korridorer och tycke rummet samt toaletten var lite liten.

Jättedålig ventilation trotts öppna fönster och fläkt får receptionen. Finns ej en minibar eller kyl på rummet.

Man får bara en nyckel till rummet så det var lite tokigt när man var två.

Nära till stationen och matbutik men en bit att gå till centrum där shopping fanns.

Datum för vistelsen: juni 2018
Omdömen sammanställs i samarbete med FirstHotels.com
Tack emelielitzen
SussieAx, Chef på First Hotel Örebro, svarade på det här omdömetSvarade 12 juni 2018

Tack för din recension och vi beklagar att du inte är nöjd med din vistelse. Hotellet är beläget i ett äldre hus utan air condition så tyvärr blir det varmt i vissa rum och svårt att ventilera under dagtid, vi hjälper gärna till med en fläkt som vi gjorde i ert fall.
Man får gärna fler nycklar till rummet om man önskar, det hjälper gärna receptionen till med. Vi hoppas få se er som gäster hos oss igen.

Omdömet skrevs 15 maj 2018 från mobil enhet

Två övernattning i tjänst.
Först och främst vänliga, flexibla och lyhörda personal.
Bra frukost.
Jag fick det billigaste ... antagligen det enklaste rum men det var fräscht och tillräckligt stort, ljust och välstädat. Förutom vattenkokare och pulverkaffe/tepåsar och strykjärn saknade jag ingenting i rummet.
Det finns en liten terass i mittgången där kan man vila. Några hundra meter från slottet och torget med fina restauranger - helt ok avstånd för en kort stadspromenad.
Nära station.
Så är jag/vi lätt nöjd.

Datum för vistelsen: maj 2018
Restyp: Reste i arbetet
Tack MagdaO57
SussieAx, Chef på First Hotel Örebro, svarade på det här omdömetSvarade 16 maj 2018

Tack för din fina recension. Vi samarbetar med ett gym nära hotellet så om du kommer tillbaka till oss igen så guidar vi dig gärna dit. Vi hoppas få se dig som gäst hos oss igen.

Omdömet skrevs 6 maj 2018

Fick uppleva en svit där bubbelbadet inte funkade, frukten som skulle finnas på rummet var gammal och skrumpen, hi-fi systemet lyste med sin frånvaro, när du duschade rann vattnet in på toan, sängen gnisslande och gnällde som en stucken gris. Vi fick byta svit för att vattnet i badet inte gick att tömma ur och då fick vi i alla fall en hi-fi anläggning från tidig 90-tal... Tänk vad enkelt att istället för en gammal cd spelare haft en blåtandsanläggning, det är ju trots allt 2018. Absolut inget hotell jag kan rekommendera om det inte läggs ut lite pengar på att få upp standarden och funktionaliteten på grejerna i rummen.

Datum för vistelsen: maj 2018
Omdömen sammanställs i samarbete med FirstHotels.com
Tack piersvelander
SussieAx, Chef på First Hotel Örebro, svarade på det här omdömetSvarade 7 maj 2018

Tack för din recension och vi beklagar att du inte är nöjd med din vistelse, vi ser över de saker du skriver om. Detta skulle förstås ha varit i ordning när ni checkade in.Vi är glada för att du påtalade sakerna på plats så vi fick möjlighet att byta er till ett annat rum.